اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

توضیحات شرکت پتکو درباره یک خبر

شرکت پتکو با ارسال جوابیه‌ای، مصاحبه مکتوب مدیرعامل شرکت با خبرگزاری فارس را تکذیب کرد. به نظر می‌رسد این اقدام تحت تاثیر فشارهای وارده به این شرکت انجام شده است.

توضیحات شرکت پتکو درباره یک خبر

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شرکت پتکو با انتشار متنی در رابطه با مصاحبه مدیرعامل این شرکت با خبرگزاری فارس با عنوان «10 قلم کالای اساسی نفت-2| هنوز خرید تضمینی الکتروپمپ‌های تولید داخل اجرایی نشده است» توضیحاتی را ارائه کرد. در متن جوابیه آمده است:

«در مـقدمه خبر اشاره به ناکارآمدی وزارت نفت در سـیاست ساخت داخل ده گروه کالایی شـده است درحالیکه در مصاحبه اینجانب اصـلا چنین چیزی مـطرح نبوده و بنده هـیچگونه اظهار نظری در این خصوص نداشـته‌ام، لذا ربط دادن مـصاحبه اینجانب به مقدمه خبر صـحیح نبوده است.

از اینجانب سـوال شده بود که در مـتن قراردادها گزینه‌ای برای حـمایت از ساخت داخل یا آیتمی برای ریسـک دیده می‌شود که پاسـخ بنده بر این مـضمون بود که در قراردادها گزینه‌ای برای حـمایت از تولید داخلی دیده نشده است. (اشاره اینـجانب به مـتن قراردادها و آیتم‌های قراردادی بوده نه سـیاست‌های حـمایتی وزارت نفت، توضیـح اینکه طبق آیین نامه مـعاملات دولتی دسـتگاه‌ها مـجاز به درج چنین مواردی در مـتن قراردادها نیستند)

از اینجانب سـوال شده بود که آیا به طور خاص از شـرکت‌ها حـمایت صورت می‌گیرد بنده در پاسخ عرض کردم که شاید حــمایت‌ها به طور خاص و خارج از عرف نباشد ولی اجرایی کردن وندورلیست واحد در وزارت نفت کمک شایانی به تولیدکنـندگان داخلی نموده است (حمایت خاص جـنبه هدایت مـعامله داشته و خلاف آیین‌نامه مـعاملات دولتی است).

متاسفانه خـبرنگار مربوطه بارها به نقل از اینـجانب تیتر زده که وزارت نفت از سازندگان و تولـیدکنندگان داخلی حـمایت نمی‌نماید درحالیکه به هـیچ وجه منظور این مـصاحبه و مطالب اینجانب اینگونه نبوده و بیشتر مـبتنی بر طرح توانمندی های شـرکت بوده است و وزارت نفت طی چند سال اخـیر با توجه به راهبرد عـمیق ساخت داخل، حـمایت‌های مناسبی از تولیدکنندگان داخلی نموده است.

این شـرکت در زمینه پمپ‌ها با کمک مـجریان طرح‌ها در وزارت نفت در گذشته و حال بالغ بر 3000 پمپ نفتی، 500 پکیج آتش نشانی، 400 پمپ آبی بزرگ را طراحی و تولیـد و تحویل نموده و از جمله پروژه‌های شاخص واگذار شده به این شرکت پروژه پالایشگاه نفت سـتاره خلـیج فارس و پروژه خط لوله نفتی گوره – جاسـک می‌باشد که بیانگر نگاه مثبت و رویکرد سازنده متولیان وزارت نفت به تولیدکنندگان داخـلی بوده و مطالب اینجانب به هـیچ عنوان نافی زحمات و مـساعدت‌های مدیران محترم صـنعت نفت در حمایت از تولید داخل نبوده است.

خاطرنشان می نماید سـیاست‌های حمایتی مـدیران ارشد وزارت نفت هـمواره کمک حال تولیدکنندگان داخلی بوده و واگذاری برخـی پروژه‌های شاخص به تولیدکنـندگان داخلی علی‌رغم ریسک های مربوطه در راستای هـمین سیاست حمایتی در وزارت نفت بوده که جای تقدیر و تـشکر دارد».

* توضیحات فارس

شایان ذکر است که پرسش‌های مصاحبه به صورت مکتوب برای مدیرعامل شرکت پتکو ارسال شده و پاسخ‌های وی نیز به صورت مکتوب توسط خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس دریافت شده است و متن این مصاحبه بدون کم و کاست در خبرگزاری فارس منتشر شده است. همچنین با مراجعه به متن اصلی مصاحبه و نکات مطرح شده در این تکذیبیه به خوبی برخی تناقض‌گویی‌های انجام شده در این تکذیبیه مشخص خواهد شد.

 به نظر می‌رسد که شرکت پتکو تحت تاثیر فشارهای وارده مجبور شده است که با ارسال جوابیه‌ای نظرات اولیه خود را تغییر دهد و تغییر موضع 180 درجه‌ای داشته باشد. تمامی مستندات مربوط به صحت محتوای مصاحبه منتشر شده از مدیرعامل شرکت پتکو نزد خبرگزاری فارس محفوظ است که در صورت لزوم منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول