اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

توزیع لباس گرم میان دانش‌آموزان نیازمند در قالب طرح «معین‌الضعفا»+عکس

همزمان با آغاز فصل سرما طرح توزیع لباس زمستانه میان ۷۵۰۰ دانش آموز دختر و پسر کم برخوردار شهرستان سرخس آغاز شد.

توزیع لباس گرم میان دانش‌آموزان نیازمند در قالب طرح «معین‌الضعفا»+عکس

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، همزمان با آغاز فصل سرما طرح توزیع لباس زمستانه میان دانش‌آموز دختر و پسر مناطق کم‌برخوردار آغاز شد.

با دستور تولیت آستان قدس رضوی و با توجه به آغاز فصل سرما موضوع توزیع لباس گرم بین دانش‌آموزان کم‌برخوردار در دستور کار این آستان قرار گرفت و در فاز نخست ۷ هزار و ۵۰۰ لباس زمستانه میان دانش‌آموزان شهرستان سرخس در قالب طرح معین الضعفا (ع) توزیع شد.

این البسه زمستانه در ۵ سایز پسرانه و دخترانه برای رده سنی ۹ تا ۱۴ سال تهیه شده و در قالب این طرح ۳۲ گروه از خادمان و خادمیاران رضوی اقدام به توزیع ۷ هزار و ۵۰۰ لباس زمستانه میان دانش‌آموزان پسر و دختر کم برخوردار سرخس و ۷۲ روستای تابعه آن کردند.

این طرح با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال اجرایی می‌شود و در آن شناسایی دانش‌آموزان بی‌بضاعت عموماً با همکاری کانون‎های خدمت رضوی، ادارات آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) صورت می‌پذیرد.

این طرح در راستای رویکرد تولیت آستان قدس رضوی نسبت به بهره‌مندی محرومان مناطق موقوفه دار از عواید وقف صورت می‌گیرد و در سایر مناطق نیز اجرایی خواهد شد.

اقدامات محرومیت‌زدایی مدیریت امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی تحت قالب طرح معین الضعفا (ع) اجرایی می‌شود و شامل سه عرصه امور عمرانی و توانمندسازی، بهداشت و درمان و فرهنگی و مذهبی است.

سامانه وقف و نذر رضوی به نشانی nazr.razavi.ir و کد دستوری #8* درگاه‌هایی هستند که تمام افراد می‌توانند با ورود به آنها نیات خیرخواهانه خود را در امر یاری رساندن به نیازمندان ادا کنند.

به گزارش فارس آستان قدس رضوی در راستای محرومیت‌زدایی چندی پیش دو هکتار زمین برای احداث خانه برای نیازمندان اختصاص داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول