اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

گلایه شهروندان بندرامام و شهرچمران از روند کند تخلیه آبگرفتگی معابر

شهروندان بندرامام و شهر چمران با وجود تلاش نیروهای امدادی و جهادی از روند کند تخلیه آبگرفتگی معابر و منازل ابراز نگرانی کردند و خواستار تسریع در امدادرسانی شدند.

گلایه شهروندان بندرامام و شهرچمران از روند کند تخلیه آبگرفتگی معابر

 به گزارش خبرگزاری فارس ازبندرماهشهر، بعد از گذشت سه روز از بارندگی‌های اخیر در شهرستان بندرماهشهر، با وجود تلاش نیروهای امدادی شهرداری، آبفا، بسیج و هلال احمر همچنان در شهر چمران و بندرامام خمینی(ره) شاهد آبرفتگی معابر شهری و منازل شهروندان هستیم و شهروندان در این دو شهر در شرایط دشواری به سر می‌برند.

میزان آبگرفتگی به قدری بود که آب به منازل مردم راه پیدا کرده و آنان را متحمل خسارات مالی زیادی کرده است، شدت آبگرفتگی معابر شهری نیز منجربه تعطیلی دو روزه تمامی ادارات دولتی شهرستان و واحدهای ستادی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی کرد.

خوشبختانه به دنبال اجرای طرح فاضلاب زیرزمینی و کانال‌کشی در سنوات اخیر وضعیت آبگرفتگی ماهشهر و شهرک طالقانی رضایت‌بخش است و تقریبا بعد از یک روز وقفه در بارندگی، آبگرفتگی معابر شهری به طور کامل رفع شده است، گزارش‌ها از آبگرفتگی منازل در این دو نقطه از شهرستان نیز بسیار اندک بوده است.

نگران بروز تلفات جانی هستیم
علی موسوی از شهروندان بندرامامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بندرماهشهر اظهار کرد: این میزان از بی‌تفاوتی مسوولین شهری برای بهبود زیرساخت‌های شهرغیرقابل تحمل است، نتیجه بی‌تدبیری آنان وضعیت امروز بندرامام است که حتی بعد از 24 ساعت وقفه در بارندگی همچنان معابر شهری و منازل شهروندان دچار آبرفتگی است.


وی افزود: وضعیت به قدری اسفناک است که با وجود امدادرسانی بی‌وقفه نیروهای امدادی شهری و جهادی و بسیج تغییر آنچنانی در وضعیت آبگرفتگی شهر حاصل نشده است، ما نگران بروز تلفات جانی در نتیجه گرفتگی معابر و دشواری تردد در شهر هستیم.

مجید حسینی از ساکنین شهر چمران به خبرنگار فارس گفت: مشخص نیست سرنوشت اعتباراتی که به شهرستان تزریق می‌شود، چه شده که مسئولین شهری امروز حتی قادر به کنترل آبگرفتگی نیستند، سهل‌انگاری در بهبود وضعیت شهری به قدری بوده که امروز خود مسئولین نیز در ارائه چاره برای بهبود شرایط عاجز هستند.

حسینی اضافه کرد: واقعا چه کسی پاسخگو خسارات وارد شده به منازل مردم در شرایط دشوار اقتصادی است؟ مردمی که بعضا تمامی دارایی‌شان به زیر آب رفته است، از مسئولین و نیروهای بسیجی خواستار کمک  و تسریع در امدادرسانی هستیم.

۶۰ درصد آبگرفتگی معابر تخلیه شد

خسروی بخشدار بندرامام خمینی (ره) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بندرماهشهر با تشریح آخرین وضعیت آبگرفتگی در این شهر اظهار کرد: متاسفانه بندرامام به دلیل محاصره از دو سوی به وسیله دریا و ریل قطار، راه خروجی آب در مواقع بارندگی اندک است، از این رو ما شاهد آبگرفتگی شدید معابر شهری و منازل مردم به ویژه در نقاط بحرانی از جمله 700 دستگاه، مقداد، فاز3 و 68 دستگاه هستیم.

وی افزود: در حال حاضر به اهتمام نیروهای امدادی شهری و بسیج توانستیم حدود 60 درصد از آبرفتگی را تخلیه کنیم و چنانچه بارندگی ادامه نداشته باشد مابقی نیز به زودی تخلیه می‌شود، گرچه اکنون دیر شده است و مردم متحمل خسارات مالی شدند.

خسروی ادامه داد: از همان ساعت اولیه بحران ستاد اسکان مساجد و سالن‌های ورزشی را برای خانواده‌هایی که منازلشان به زیر آب رفته بود، آماده شد اما متاسفانه تعدد کمی از خانواده‌ها حاضر به تخلیه منازلشان شدند و تنها 50 خانواده در مساجد اسکان داشتند، برای سایر خانواده‌های آسیب دیده امدادرسانی شده است و غذای گرم توسط نیروهای بسیج و موکب قمر بنی‌هاشم در بین آنان توزیع شده است.

حجت السلام جاسم عبادی امام جمعه شهر چمران در رابطه با آخرین وضعیت آبگرفتگی شهر چمران به خبرنگار فارس در بندرماهشهر گفت: متاسفانه وضعیت شهر چمران بعد از بارندگی‌های اخیر به دلیل زیرساخت‌های ضعیف، نبود سیستم دفع آب‌های سطحی و سیستم فرسوده فاضلاب بسیار اسفناک است و شهروندان در شرایط بسیار سختی هستند.

حجت السلام جاسم عبادی ادامه داد: با وجود هشدارهای مکرر به مسئولین در رابطه با احتمال آبگرفتگی شدید اما متاسفانه به این موضوع توجه نشد و ما در بارش‌های اخیر در معابر شهری شاهد حدود یک متر آبگرفتگی در معابر و نیم متر در منازل مردم بودیم، که خسارات مالی زیادی به شهروندان وارد کرد و بخش زیادی از لوازم خانگی آنان آسیب دید.

وی اضافه کرد: به اهتمام نیروهای امدادی هلال احمر، بسیج و منطقه سوم دریایی سپاه و همچنین شهرداری اکنون شاهد کاهش آبگرفتگی منازل شهروندان هستیم اما شرایط همچنان بحرانی است و معابر شهری دچار آبگرفتگی شدید هستند و احتمال می‌رود با ادامه بارندگی مجدد شاهد به زیر آب رفتن  دوباره منازل مردم باشیم.

امام جمعه شهرچمران در پایان تصریح کرد: متاسفانه مسوولین متوجه شرایط حساس منطقه نیستند و اخیرا با وجود سپری کردن سالگرد حادثه آبان ماه، شاهد سهل‌انگاری مسئولین در اراده خدمات به مردم هستند، با ادامه این روند، ایجاد تنش در منطقه دور از انتظار نیست.

روند دفع آب‌های سطحی رضایت‌بخش بود
حجت الاسلام سیدسلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی، با اعلام وضعیت شهرک طالقانی در بحران آبگرفتگی شهرستان اظهار کرد: خوشبختانه به دنبال پیگیری‌های مکرر برای سامان‌دهی سیستم دفع آب‌های سطحی و کانال‌کشی در شهرک طالقانی، بر خلاف سال‌های گذشته ما شاهد آبگرفتگی شدید معابر در این شهرک نداشتیم و یا در زمان کمی تخلیه شد، در خصوص آبگرفتگی منازل نیز موردی گزارش نشد و چند مورد انگشت‌شمار نیز به دلیل فرسودگی ساختمان مسکونی بوده است که همکاری لازم با این شهروندان نیز انجام شد.

وی افزود: ضمن قدردانی از مسوولین شهرداری برای اقدامات انجام شده برای دفع آب‌های سطحی، انتظار داریم کانال‌های تعبیه شده برای مقاومت در شرایط بحرانی و افزایش میزان بارندگی‌ها که دور از انتظار نیست، تعریض شود که دیگر اطمینان خاطر کاملی داشته باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول