اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عضو پارلمان عراق: پیگرد بقایای داعش در عراق، نیازی به ابقای آمریکا ندارد

عضو کمیته روابط خارجی پارلمان عراق تاکید کرد که حفظ حاکمیت عراق و پیگرد بقایای داعش نیازمند ماندن نظامیان اشغالگر آمریکایی در این کشور نیست و بلکه آنها خود ناقض حاکمیت عراق هستند.

عضو پارلمان عراق: پیگرد بقایای داعش در عراق، نیازی به ابقای آمریکا ندارد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، عضو کمیته روابط خارجی پارلمان عراق تاکید کرد که حفظ حاکمیت عراق و پیگرد بقایای عناصر تروریست داعش، مستلزم ماندن نظامیان آمریکایی در عراق نیست.

«عامر الفایز» عضو کمیته روابط خارجی پارلمان عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه تاکید کرد: «حضور آمریکا در عراق از زمان حمله هوایی آمریکا به فرودگاه بغداد و ترور شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس، ناقض حاکمیت عراق شده است».

وی تصریح کرد: «حفظ حاکمیت عراق و پیگرد بقایا عناصر تروریست داعش، مستلزم ماندن نظامیان آمریکایی در عراق نیست».

عضو کمیته روابط خارجی پارلمان عراق ضمن تاکید بر توان نیروهای امنیتی کشورش برای کنترل امور امنیتی و حفظ امنیت گفت: «دولت باید فورا برای پایان دادن به حضور آمریکا در عراق و یکسره کردن این پرونده اقدام کند، زیرا ماندن آمریکایی‌ها ناقض حاکمیت عراق است و ماندن آنها توجیهی ندارد».

کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق روز یکشنبه خبر داد که  آمریکا مانع از این می‌شود که عراقی‌ها از شیوه‌های جدید برای تامین امنیت مرزهای کشورشان استفاده کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول