اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

توسعه چهارمحال و بختیاری در گرو افزایش شهرک‌های کشاورزی

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری گفت: توسعه شهرک‌های کشاورزی از سیاست‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی و از عوامل توسعه استان است.

توسعه چهارمحال و بختیاری در گرو افزایش شهرک‌های کشاورزی

به گزارش خبرگزای فارس از شهرکرد شامگاه دوشنبه جلسه ستاد شهرک‌های کشاورزی استان با حضور رئیس شهرک‌های کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

در ابتدای جلسه عطاالله ابراهیمی گفت: توسعه شهرک‌های کشاورزی از سیاست‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری و از عوامل توسعه استان است و رفتن به سمت شهرک‌های کشاورزی یک ضرورت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: این‌ شهرک‌ها باعث تسریع در فرآیند اشتغال بخش کشاورزی می‌شوند و هم‌چنین از تغییر کاربری‌های متعدد اراضی کشاورزی جلوگیری می‌کند که برای جلوگیری از تغییر کاربری باید به سمت توسعه شهرک‌های کشاورزی به منظور کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری رفت.

وی خاطرنشان کرد: افزایش تولید، امنیت غذایی، مصرف بهینه آب و افزایش بهره‌وری و افزایش صادرات و برندسازی اهمیت توسعه شهرک‌های کشاورزی را نشان می‌دهد که توسعه گلخانه‌ها بخشی از آن است.

ابراهیمی اظهارداشت: صدور سند برای سرمایه‌گذاران باید به شکل قطعی باشد هم‌چنین از مشکلات ما در توسعه شهرک‌ها بحث گازرسانی به این شهرک‌ها می‌باشد که چهار خط لوله گاز اصلی از استان عبور می‌کند و از محدودیت‌های جدی برای تامین زیر‌ساخت‌های شهرک‌های کشاورزی تامین گاز شهرک‌ها می‌باشد.

امکان توسعه صادرات کشاورزی به عراق

در ادامه جلسه الله کرم نصیری گفت: در شرایط سخت کم‌آبی و کمبود زمین در استان باید عقب‌ماندگی سطح شهرک‌ها برطرف شود؛ شهرک‌ها از لحاظ تخصیص زیرساخت هزینه‌های جانبی را کاهش می‌دهد و اقتصاد صادرات محور را توسعه می‌دهد.

معاون اقتصادی استاندار ادامه داد: در کشت‌های گلخانه‌ای محصولات با کیفیت بالا تولید می‌شود و باتوجه به نزدیکی استان به راه‌های صادرات و مرز عراق این توسعه باید گسترش یابد چرا که زمینه صادرات با توجه به موقعیت مناسب استان وجود دارد.

وی اظهار داشت: در بخش کشاورزی تولیدات ناخالص استان بیش از صنعت است و در زمینه تسهیلات روستایی برنامه‌ریزی انجام شده است و ۶۰ درصد از اعتبارات تسهیلات روستایی به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

انتهای پیام/ ۶۸۰۳۲/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول