اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

باغداران مازندران هنوز مطالبات تنظیم بازار عید 99 را دریافت نکردند/ چشم انتظاری 9 ماهه برای دریافت مطالبات

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران درباره پرداخت مطالبات باغداران گفت: از سال گذشته که قرار بود اردیبهشت ماه تسویه حساب کنند بعد از ۹ ماه از اجرای طرح هنوز مباشران تامین و توزیع از دولت هیچ مبلغی دریافت نکردند.

باغداران مازندران هنوز مطالبات تنظیم بازار عید 99 را دریافت نکردند/ چشم انتظاری 9 ماهه برای دریافت مطالبات

محمدرضا شعبانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری درباره دریافت مطالبات باغداران مازندرانی اظهار کرد: باوجود گذشت ۹ ماه از آغاز سال جدید هنوز مطالبات سال گذشته تنظیم بازار  باغداران استان پرداخت نشده است.

وی افزود: عید ۹۹، بهترین سالی بود که تنظیم بازار داشتیم هم برای دولت کم هزینه بود و هم محصولات با بهترین کیفیت برای تنظیم بازار به استان‌ها ارائه شده بود.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران بیان کرد: با وجود اینکه بهترین محصول را وارد بازار کردیم اما متاسفانه از سال گذشته که قرار بود اردیبهشت ماه تسویه حساب کنند بعد از ۹ ماه از اجرای طرح هنوز مباشران تامین و توزیع از دولت هیچ مبلغی دریافت نکردند.

وی با اشاره به بهانه‌های مختلف در پاسخ به پیگیری‌ها، تصریح کرد: مطالبات ما یا در استان‌ها متوقف شده که بهانه‌های مختلفی دارند که هنوز مطالبات را پرداخت نمی‌کنند، یک بار می‌گویند، ذیحساب‌ها نیستند مکتوب مطالبات را پیگیری می‌کنیم و تماس می‌گیریم پاسخی نمی‌دهند، حضوری می‌رویم می‌گویند وضعیت کرونایی است مگر چه گناهی کردیم که بعد از ۹ ماهه دوندگی هنوز به مطالبات سال گذشته خود نرسیدیم و این گلایه بزرگ ما است.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران اظهار کرد: ارزش پول ما از سال گذشته تاکنون ۵ برابر ضعیف‌تر شد و با پول سال گذشته واقعا نمی‌توانیم امسال کاری انجام دهیم؛ چراکه ارزش پولی اصلا قابل مقایسه نیست درحالی‌که سم ما هفت برابر و کود هشت برابر شده است.

شعبانی با طرح این سؤال که باوجود این مسائل چگونه تولیدکننده می‌تواند در کنار دولت بایستد و تنظیم بازار انجام دهد، اظهار کرد: اینها گلایه‌های تولیدکنندگان بوده و اینکه ترس از عدم تعهد دولت است و معمولا تولیدکنندگان به تعهدات خود عمل می‌کنند اما این دولت است که به تعهد خود عمل نمی‌کند و نارضایتی برای تولیدکننده به وجود می‌آورد.

وی با اعلام اینکه نمی‌دانیم چگونه باید مطالبات خود را از دولت بگیریم، خاطرنشان کرد: در سالی که در کنار دولت ایستادیم و بهترین میوه را توزیع کردیم، باوجود اینکه میوه‌ها مصرف شد ولی هنوز به پول خود نرسیدیم.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران یادآور شد: در سال جاری امیدی که تولیدکنندگان بخواهند در کنار دولت بایستند و تنظیم بازار کمک کنند این دلهره و ترس وجود داد که دولت نتوانست به تعهد خود عمل کند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول