اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

یک‌هزار و ۶۶۰ روستای کرمانشاه دهیاری دارند/ توزیع منابع اعتباری براساس سرانه جمعیتی روستاها

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمانشاه گفت: ۲ هزار ۵۹۵ روستای دارای سکنه در استان وجود دارد که یک‌هزار و ۶۶۰ روستا از این تعداد دارای دهیاری هستند.

یک‌هزار و ۶۶۰  روستای کرمانشاه دهیاری دارند/ توزیع منابع اعتباری براساس سرانه جمعیتی روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، امیر خسروانی امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص وضعیت دهیاری‌ها در روستاهای استان، اظهار داشت: ۲ هزار ۵۹۵ روستای دارای سکنه در استان وجود دارد که یک‌هزار و ۶۶۰ روستا از این تعداد بالای ۲۰ تا ۳۰ خانوار دارند که دارای دهیاری هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمانشاه ادامه داد: قبلا شرایط احراز دهیاری برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار بود که الان حدود دو سه سالی است که شرایط به ۳۰ خانوار افزایش یافته است.

وی در خصوص نحوه توزیع اعتبارات به روستاها، افزود: اعتبارات روستایی براساس سرانه جمعیتی، یعنی با توجه به تعداد جمعیتی که طبق سرشماری نفوس مسکن سال ۹۵ اعلام شده، توزیع می‌شود.

خسروانی اضافه کرد: اعتبارات روستاهای دارای دهیار، به حساب دهیاری واریز می‌شود و روستاهای فاقد دهیاری هم به صورت سرجمع به فرمانداری واریز می‌شود.

وی اضافه کرد: فرمانداران در روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری این منابع اعتباری را با توجه به سرانه جمعیتی هزینه می‌کنند.

خسروانی در خصوص اجرای طرح هادی و مقاوم سازی منازل روستایی استان، گفت: کاملا با بنیاد مسکن استان هماهنگ هستیم و در اجرای آن مشکلی نداریم.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول