اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تولید اولین قایق جهان با باتری لیتیوم سولفور با قابلیت‌های منحصربفرد

دو شرکت مهندسی انگلیسی و فرانسوی با همکاری یکدیگر اولین قایق لوکس جهان با باتری لیتیوم سولفور را ساخته اند که نصب موتوری قدرتمند، سازگار با دریا و دارای برد زیاد را تسهیل کرده است.

تولید اولین قایق جهان با باتری لیتیوم سولفور با قابلیت‌های منحصربفرد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، باتری قدرتمند ۴۰۰ کیلووات ساعتی که بر روی این قایق بزرگ نصب شده با یک بار شارژ انرژی لازم برای پیمودن مسیری ۱۸۵ کیلومتری را تأمین می‌کند. این در حالی است که باتری‌های معمولی قایق‌های تفریحی تنها برای پیمودن مسیرهای کوتاه چند ده کیلومتری کافی هستند.

قایق یادشده که در سواحل آکسفوردشایر انگلیس لنگر انداخته، فعلاً در حال آزمایش و بررسی است. باتری یادشده قبلاً بر روی هواپیمای برقی ای کلت نیز نصب شده بود و امکان حرکت آن در مسافتی ۳۷۰ کیلومتری را با یک بار شارژ فراهم کرده بود.

این باتری که از سازگاری خوبی با محیط‌های مرطوب برخوردار است به طور خاص برای تأمین انرژی وسایل نقلیه سنگین هوایی و دریایی ساخته شده است. قایق لوکس یادشده ۱۲.۲ متر طول دارد و در بدترین شرایط دریا و در صورت وقوع توفان این باتری انرژی لازم برای پیمودن ۱۳۰ کیلومتر مسافت را تأمین می‌کند. رونمایی رسمی از این قایق در شهریور سال آینده انجام می‌شود.

انتهای پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول