اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

در تولید البسه اسلامی به خلاقیت و هنر توجه شود

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: از پیشنهادات و طرح‌های کارشناسی شده در بخش حمایت از البسه اسلامی پشتیبانی می‌کنیم.

در تولید البسه اسلامی به خلاقیت و هنر توجه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح امروز در نشست با جمعی از مسئولان فرهنگی و فعالین بازار بیرجند، اظهار داشت: در حال حاضر فروشگاه‌های عرضه لباس‌های اسلامی محدود هستند و باید در این زمینه اقدام اساسی صورت گیرد.

حمایت از البسه اسلامی

وی افزود: از پیشنهادات و طرح‌های کارشناسی شده در بخش حمایت از البسه اسلامی پشتیبانی می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نیازهای مردم برای تهیه البسه اسلامی باید برآورده شود تا مردم گرفتار البسه نامشروع نشوند، تصریح کرد: در حال حاضر فروشگاه‌های عرضه لباس‌های اسلامی محدود هستند و خانواده‌ها خیلی باید جست‌وجو کنند تا لباس مدنظر خود را پیدا نمایند و این در حالی است که لباس‌های ناموزون بسیار در بازار قابل مشاهده است.

در تولید البسه اسلامی به خلاقیت و هنر توجه شود

عبادی تأکید کرد: در تولید لباس اسلامی به خلاقیت و هنر باید توجه شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فرهنگ تذکر لسانی در جامعه کمرنگ است و بایستی در این زمینه کار شود، اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به حضور دادستانی هوشیار در صحنه، جهت حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، می‌طلبد بیش از پیش کار کنید و اگر نقدی هست بازگو کنید.

ابعاد فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر

امام جمعه بیرجند در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر از هر جهت حسن ذاتی دارد و دارای چهار بُعد است، تصریح کرد: بعد اول در برخورد با افرادی است که مسلمان هستند و باید شما حکم اسلام را به آن‌ها گوشزد کنید چراکه نمی‌توان فردی ادعای مسلمانی بکند اما از حکم اسلام شانه خالی کند.

حجاب جزو قوانین این کشور است

عبادی بُعد دیگر فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر را در برخورد با افراد غیرمسلمان دانست و بیان کرد: افراد غیرمسلمان در کشور ایران اسلامی زندگی می‌کنند که در قانون اساسی این کشور حفظ حجاب جزو قوانین این کشور است، لذا نمی‌شود فردی از تمامی مزایای قانون استفاده کند اما بر اساس هواهای نفسانی بی‌قانونی کند.

وی افزود: شما باید با رفتار مناسب قانون را به این افراد یادآوری کنید، چراکه خیلی‌ها خود را قانونمند می‌دانند اما در بحث قانون حجاب بی‌تفاوت هستند.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی عنوان کرد: بُعد سوم این فریضه این است که این مسئله به مقابله با طرح‌ها و حیله‌های دشمن می‌پردازد و شما به‌عنوان انسان‌های متعهد و بامنطق برای حفظ جامعه و پیشگیری از خطراتی که پشت سر این دام هست و همچنین افرادی که خواسته یا ناخواسته در این زمین ‌بازی می‌کنند تلاش کنید.

روشنفکرها و غرب‌پرست‌ها باید از تاریخ عبرت بگیرند

عبادی تصریح کرد: افراد به اصطلاح روشنفکر و غرب‌پرست باید از تاریخ عبرت بگیرند، چراکه ۷۰۰ سال قبل در آندلس زمانی که دشمنان بر مسلمانان پیروز شدند ابتدا نیروهای ستون پنجم خود را جمع کرده و آن‌ها را آتش زدند و گفتند که وقتی این افراد به جامعه خودشان رحم نکردند ما چطور به آن‌ها اعتماد کنیم؟!

وی با تأکید بر اینکه بُعد آخر فریضه امربه‌معروف نهی از منکر یک مسئله انسانی است، خاطرنشان کرد: در مبارزه با ویروس منحوس کرونا یکسری محدودیت‌ها از سوی ستاد مبارزه با کرونا ابلاغ شد که بر همگان لازم است اجرا شود، اما در مسئله بی‌حجابی و بی‌عفافی نیز به‌مراتب خطر بیشتری از کرونا وجود دارد.

خطرات نگران‌کننده بی‌توجهی به حجاب و عفاف

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در زندگی افراد، حجاب بهداشت عفاف است و عفاف بهداشت جامعه، لذا در صورتی که این فریضه در جامعه اسلامی از بین برود، وضعیتی مشابه امروز دنیای غرب ایجاد می‌شود که نمی‌توانند اوضاع وخیم خود را جمع کنند.

عبادی با اشاره به بحران‌های اجتماعی و فرهنگی در خانواده‌های اروپایی، اضافه کرد: عوارض بی‌تفاوتی نسبت به مسائلی همچون حجاب و عفاف، صله‌رحم و کمرنگ شدن اهمیت خانواده در جوامع، خطر آن به‌مراتب از ویروس کرونا بیشتر است.

انسان غربی ظاهری اتوکشیده و باطنی پوچ دارد

وی افزود: حدود ۶۵ سال قبل که نماینده آیت‌الله بروجردی در هامبورگ آلمان بود در جلسه‌ای در مشهد از وضع فرهنگ اروپا و آلمان می‌گفت ما خیلی تعجب می‌کردیم که آیا این‌ها انسان هستند؟! ظاهر اتوکشیده و کرواتی و عطر زده‌ای دارند اما باطن پوچ و جامعه‌ای از هم‌گسسته دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی در پایان با اشاره به اینکه این جامعه ازهم‌گسسته از همین بدحجابی‌ها و بی‌قانونی‌ها شروع می‌شود، تصریح کرد: شما با منطق و با بیّن هستید و در پیش خدا و انسان‌های عاقل کار شما منطقی است، حتی اگر در این مسیر سرسختی‌هایی هم باشد، شما تلاش خود را انجام دهید.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول