اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

۲۲ پروژه‌های نیمه‌تمام کرمانشاه آماده واگذاری به بخش خصوصی/ در اقتصاد استان شریک شوید

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه حداقل پروژه‌های قابل واگذاری امسال به بخش خصوصی را 22 پروژه عنوان کرد و گفت: مردم با هر سرمایه‌ای می‌توانند در اقتصاد استان مشارکت داشته باشند.

۲۲ پروژه‌های نیمه‌تمام کرمانشاه آماده واگذاری به بخش خصوصی/ در اقتصاد استان شریک شوید

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حبیب‌الله وفایی امروز در جمع اصحاب رسانه ضمن ارائه گزارشی از بودجه سال ۹۹ میزان بودجه سال ۱۴۰۰ استان را نیز اعلام کرد.

وی ادامه داد: تا مورخه پنجم آذرماه سال ۹۹ مجموعه یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از منابع بودجه عمومی به منظور اختصاص به اعتبارات هزینه و یا پرداخت دستمزد کارکنان دولت و طرح تملک دارایی سرمایه‌ای استان ابلاغ شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه تصریح کرد: از این مجموع، یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مربوط به اعتبارات عمرانی یا همان طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای است که ۸۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به اعتبارات استانی است که به طور کامل در اختیار استان قرار گرفته و ۴۰۰ میلیارد تومان به ردیف‌های متفرقه از جمله اعتبارات زلزله ۹۶ و سایر ردیف‌های متفرقه مربوط می‌شود و ۵۰۰ میلیارد تومان هم برای جبران خدمات کارکنان دولت، تا به امروز به استان ابلاغ شده است.

وی در توضیح بودجه سال ۱۴۰۰، اضافه کرد: لایحه ۱۴۰۰ به طور رسمی به محلس تقدیم نشده طبق اظهارات سخنگوی دولت قرار است، فردا (چهارشنبه) تقدیم مجلس شود و ممکن است این ارقام که الان در ذیل اعلام می‌شود در لایحه تقدیمی با تغییراتی همراه شود.

وفایی خاطرنشان کرد: برای سال آینده اعتبارات خوبی از طرح های تملک‌داریی سرمایه و  همچنین کارکنان دولت در استان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در حوزه اعتبارات عمرانی در قالب تمام سرفصل‌های جدول که شامل اعتبارات استانی، نفت و اعتبارات مربوط به ارزش افزوده است حدود ۵۰۰ میلیارد تومان سال آینده در لایجه اعتبار خواهیم داشت که این اعتبار در سال ۹۹ حدود ۲۷۷ میلیارد تومان بوده که شاهد افزایش ۸۰ درصدی اعتبارات در این زمینه هستیم و همه این اعتبارات در قالب تخصیص اعتبارات عمرانی و نقدیندگی به استان تزریق خواهد شد.

وفایی اضافه کرد: اعتبارات در حوزه اعتبارات استانی تقریبا هشت درصد و در حوزه نفت چیزی حدود پنج برابر شده که در حوزه کارکنان برای سال آینده ۶۰۸ میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای استان خواهد بود که نسبت به سال ۹۹ حداقل بهره‌مندی و یا افزایش کارکنان دولت از این رقم حدود ۲۵ درصد است.

وی در ادامه اشاره‌ای به بحث اشتغالزایی و حل معضل بیکاری استان داشت و گفت:  در بودجه سال ۹۹ براساس مستندات همه توجه به حل این موضوع بوده است تمام اعتبارات یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان عمرانی به طور مستقیم و تحت برنامه‌های که عرصه حضور مردم به مسئله اشتغال را فراهم کند، برنامه‌ریزی شده که در سال ۱۴۰۰ همین رویکرد در بحث اشتغال را داریم.

این مسئول گفت: به برنامه‌هایی که برای کاهش نرخ بیکاری استان ترسیم کرده‌ایم، رسیدیم ولی خود هم می‌دانیم کافی نیست و به‌دنبال بهبودی وضع موجود هستیم.

وی با اشاره به طرح مشارکت عمومی و خصوصی و طرح تملک دارایی سرمایه‌ای مردم، گفت: در تمامی اقتصاد‌های پیشرفته که معضلات کلیدی اقتصادی آن‌ها حل شده، سهم مشارکت مردم در اقتصاد عدد بالایی است.

وفایی تصریح کرد:  مردم اطمینان داشته باشیم برای حوزه امور اقتصادی استان در زمینه ارتقای درآمد و اشتغال برنامه به انداز کافی داریم، موضوع مهم در تحقق آن منابع است که تنها با اعتبارات دولتی به آن کارایی و اثربخشی لازم نخواهیم رسید، البته وظیفه دولت در قانون اساسی مشخص شده است.

وی ادامه داد: برای حضور مردم در عرصه‌های مهم اقتصادی مشوق‌های خوبی داریم و انواع روش‌های واگذاری هم در قانون آمده است که باید از این فرصت استفاده کرد.

وفایی اشاره‌ای به پروژه‌های تملک دارایی استان داشت و گفت: پروژه نیمه تمام در استان زیاد است که ۳۰ تا ۴۰ درصد این پروژه‌ها قابل واگذاری به بخش خصوصی هستند، حداقل ۲۲ پروژه برای واگذاری در سال‌جاری در نظر گرفته‌ایم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه با بیان اینکه تعداد بسیار زیادی پروژ ملی برای واگذاری داریم، گفت: این پروژه‌ها از پروژه‌های بسیار ریز در حد خانه‌های بوم‌گردی شروع می‌شود و تا پروژ‌ه‌های بزرگ در حد آزادراه‌ها ادامه دارد.

وی در پایان با بیان اینکه مردم با هر سرمایه‌ای می‌توانند در اقتصاد کشور و استان مشارکت داشته باشند، ادامه داد: مردم نگران نباشند منابع عمومی برای واگذاری‌ها موجود است تسهیلات بانکی برای این موضوع تجهیز شده که با سهم آورده بخش خصوصی می‌توان در طرح‌ها مشارکت داشت.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول