اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

روزهای پربارشی پیشِ روی کشور است‌/شنبه 15 آذر آغاز بارش‌ها

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا سامانه بارشی فعال در کشور در غرب و جنوب غرب تقویت می‌شود و شمال شرق را هم در بر می‌گیرد، گفت: روز 15 آذر سامانه پربارشی وارد کشور می‌شود.

روزهای پربارشی پیشِ روی کشور است‌/شنبه 15 آذر آغاز بارش‌ها

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: در 24 ساعت آینده با ورود سامانه بارشی در استان‌های چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، همچنین شمال و غرب فارس، شمال بوشهر و غرب خلیج‌فارس بارش باران، مه غلیظ، گاهی رعد و برق و بارش برف در ارتفاعات خواهیم داشت. 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا 12 آذر سامانه بارشی در غرب و جنوب‌غرب کشور تقویت می‌شود و مرکز و بخش‌هایی از شمال‌شرق کشور را نیز دربرخواهد گرفت. 

وی گفت: روز چهارشنبه علاوه بر استان‌هایی که ذکر شد، در استان‌های لرستان، همدان، ایلام، اصفهان، قم و مرکزی همچنین برخی نقاط کرمانشاه بارش باران خواهیم داشت و در برخی نقاط از استان‌های سمنان، خراسان رضوی و دامنه جنوبی البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان اضافه کرد: شدت بارش‌ها روز چهارشنبه در استان لرستان، شمال و شرق خوزستان و شمال چهارمحال و بختیاری است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: از بعدازظهر سه‌شنبه ۱۳۹۹/۰۹/۱۱ تا اواخر وقت شنبه ۱۳۹۹/۰۹/۱۵ در استان‌هایی که ذکر شد لغزندگی معابر، احتمال آب‌گرفتگی، یخ زدگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و  احتمال تاخیر در پروازها وجود دارد؛ توصیه می‌شود‌ پرهیز از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، استفاده از وسایل گرمایشی و ایمنی در وسایل نقلیه به ویژه در جاده‌های کوهستانی و اجتناب از هرگونه صعود به کوهستان، در دستور کار باشد.

وی با بیان اینکه روز پنج‌شنبه 13 آذر در غرب و جنوب‌غرب بارش‌ها ضعیف می‌شود، گفت: روز پنج‌شنبه در استان‌های گیلان، مازندران و شرق اردبیل رگبار باران و در ارتفاعات بارش برف خواهیم داشت، همچنین بارش پراکنده در استان‌های البرز، قزوین، تهران، قم و برخی استان‌های غرب و جنوب‌غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: روز جمعه 14 آذر بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد در غرب خلیج‌فارس، برخی مناطق خوزستان، غرب کرمان، غرب دریای خزر، غرب گیلان، شرق اردبیل، استان فارس و ارتفاعات البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود که در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش به صورت برف است. 

* ورود سامانه جدید پربارش به کشور از 15 آذر

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز شنبه 15 آذر سامانه بارشی جدید از غرب و جنوب ‌غرب وارد کشور می‌شود و بارش‌های گسترده‌ای در غرب و جنوب‌ غرب، جنوب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز خواهیم داشت و یکشنبه هفته آینده این سامانه در اغلب نقاط کشور فعال خواهد بود. 

وی افزود: بارش‌ها روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در جنوب و جنوب‌شرق کشور شدید خواهد بود. 

* بارش پراکنده فرداشب در پایتخت

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود و فرداشب بارش پراکنده در برخی ساعات در تهران خواهیم داشت؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 14 و 5 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 29 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و زنجان با کمینه دمای 3 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول