اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

با چاپگر سه‌بعدی و تنها با ۶۰۰دلار مریخ‌نورد بسازید

سازمان‌های فضایی مختلف دنیا با صرف صدها هزار دلار هزینه مریخ‌نورد می‌سازند. اما به تازگی یک مدل ۶۰۰ دلاری از این ابزار برای استفاده خانگی ساخته شده است.

با چاپگر سه‌بعدی و تنها با ۶۰۰دلار مریخ‌نورد بسازید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، آژانس فضایی اروپا نمونه ساده سازی شده یک مریخ‌نورد رباتیک را تولید کرده که اگزومای نام دارد و با استفاده از چاپگر سه بعدی به سادگی در منزل قابل تولید و استفاده است.

این مریخ‌نورد ۴۲ سانتیمتری مشابه مریخ نوردی است که آژآنس فضایی اروپا در سال ۲۰۲۰ تولید کرده بود. این آژانس هم اکنون در حال برنامه‌ریزی برای اعزام مریخ‌نورد به سیاره مریخ در سال ۲۰۲۲ است. این مریخ‌نورد تازه دارای سیستم تعلیق جدید بوده و دوربین آن قادر به حرکت در جهات مختلف می‌باشد.

دستور نصب و ساخت این مریخ‌نورد و نیز نرم افزار هدایت آن از اینترنت قابل بارگذاری است. چاپ تمامی اجزای این مریخ‌نورد با چاپگر سه بعدی نیز حداکثر دو هفته زمان می‌برد. یک رایانه کوچک راسپبری پی و یک قفسه برای قراردادن قطعات الکترونیک برای این مریخ‌نورد در نظر گرفته شده است. دانش آموزان و دانشجویان بدین شیوه می‌توانند اطلاعات و دانش فضایی خود را افزایش دهند.

انتهای پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول