اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

سنجش دانش‌آموزان متناسب با زیست بوم جدید

وزیر آموزش ‌و پرورش گفت: وارد زیست بوم جدید شدیم و در حال نزدیک شدن به امتحانات باید در سنجش، کاری محکم و با کیفیت متناسب با شرایط زیست بوم جدید انجام شود.

سنجش دانش‌آموزان متناسب با زیست بوم جدید

خبرگزاری فارس ـ مهدی رسولی: محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست با رئیس، معاونان و کارکنان مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی که در محل سالن جلسات آن مرکز برگزار شد، اظهار کرد: تحقق یک‌پنجم اهداف آموزش ‌و پرورش در این مرکز صورت می‌گیرد و این مرکز در چهارپنجم دیگر اهداف نیز به‌طور غیرمستقیم مؤثر است.

وی با اشاره به اهمیت این مرکز در نقش‌آفرینی تصمیم‌های نظام تعلیم و تربیت ادامه داد: اگر عمیقاً بنگریم، بیش از نیمی از اهداف آموزش‌ و پرورش از طریق این مرکز محقق می‌شود پس تحقق اهداف آموزش‌ و پرورش به تلاش و دقت در مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وابسته است.

وزیر آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه یکی از چالش‌ها در همه دستگاه‌ها، غفلت از اهداف و گرفتار شدن آنها در پیچ‌وخم‌های فرایند اداری است، تصریح کرد: ۹۵درصد فعالیت این مرکز سیاست‌گذاری است و ۵ درصد کار اجرایی است؛ بنابراین باید نگرش راهبردی در مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی داشته باشید. در نام این مرکز سه کلمه سنجش، پایش و کیفیت را داریم، بنابراین باید دید چه چیزی را و چگونه می‌خواهیم سنجش کنیم و همچنین باید به پایش و کیفیت توجه داشت.

حاجی میرزایی، ساده‌ترین تعریف از کیفیت را رضایت مخاطبان و ذی‌نفعان جامعه عنوان کرد و افزود: باید مطالبات رهبر معظم انقلاب و نیازمندی‌های نظام اسلامی و جامعه و اقتضائات رشد و تعالی افراد را احصا و بر اساس آن برای پایش و کیفیت برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به اینکه مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی باید برآورد و ارزیابی دقیقی از فعالیت‌های نظام تعلیم و تربیت داشته باشد، اظهار کرد: امتحانات بخش کوچکی از اهداف این مرکز است.

وزیر آموزش‌ و پرورش با برشمردن دستاوردهای مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، گفت: تأثیرگذاری در سیاست‌گذاری‌های آموزش‌ و پرورش باید مهم‌ترین دستاورد این مرکز باشد.

حاجی میرزایی خطاب به مدیران و کارکنان مرکز سنجش، اظهار کرد: اگر شما نقش خود را به خوبی ایفا کنید اهداف آموزش و پرورش نیز محقق خواهد شد؛ بنابراین تحول را باید در این مرکز مشاهده کرد. اگر سنجش با کیفیتی داشته باشیم پس تحول ایجاد کرده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه وارد زیست بوم جدید شدیم و در حال نزدیک شدن به امتحانات باید در سنجش، کاری محکم و با کیفیت متناسب با شرایط زیست بوم جدید انجام شود، اظهار کرد: بیش از پرداختن به حجم کارها، کیفیت کار مهم است بنابراین باید گزارش فعالیت‌ها مشخص، منظم، سلسه‌وار، دقیق و با محتوای معین ارائه شود تا پایه برنامه‌ریزی‌های بعدی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: نباید تصمیم‌گیری‌های نظام تعلیم و تربیت بدون گزارش‌های مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول