اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

60 درصد از تخت‌های کرونایی در استان بوشهر خالی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به کاهش بیماران کرونایی گفت: برای پذیرش بیمار کرونایی ۵۰۰ تخت بیمارستانی در استان بوشهر اختصاص یافته که ۶۰ درصد این تخت‌ها به سبب کاهش بیماران خالی شده است.

60 درصد از تخت‌های کرونایی در استان بوشهر خالی شد

به گزارش خبرگزاری بوشهر از بوشهر، سعید کشمیری بعداز ظهر امروز در نشست ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با قدردانی از همراهی مردم در اعمال محدودیت‌های دو هفته‌ای برای مقابله با کرونا اظهار داشت: بر اساس آخرین آمارها در جهان ۶۳ میلیون نفر به کرونا ابتلا یافته‌اند که ۱.۵ میلیون نفر جان باخته‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به ابتلای یک میلیون نفری به کرونا در کشور گفت: در کشور به ازا هر ۱۰۰ هزار نفر هفت نفر به بیماری کرونا مبتلا می‌شود که این رقم در استان بوشهر کمتر از سه نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به کاهش ابتلا به کرونا در استان بوشهر و شیب نزولی آن خاطر نشان کرد:  در سه ماه تابستان امسال شیب ابتلا به کرونا افزایشی بود که با رعایت پروتکل بهداشتی اکنون تعداد بستری‌هاکاهش یافته است.

کشمیری، به محدودیت‌های دو هفته‌ای اخیر پرداخت و بیان کرد: محدودیتهای شدید دو هفته گذشته رفت و آمدها را به شکل قابل توجهی کاهش داد  و شیب ابتلا، بستری و فوتی‌ها نزولی و کاهشی شد.

وی یکی از دلایل شیب نزولی بیماران کرونایی در استان بوشهر را کاهش شب نشینی‌ها و میهمانی‌ها دانست و بیان کرد: باید رعایت پروتکل بهداشتی همواره در جامعه تداوم داشته باشد چراکه اگر رعایت نشود به حالت قبلی افزایش ابتلا و بستری برمی‌گردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به تخت‌های بستری مختص بیماران کرونایی تصریح کرد: ۵۰۰ تخت بیمارستان‌های استان ویژه بیماران کرونایی است که ۴۰ درصد آن به میزان ۱۲۰ تخت اشغال و ۶۰ درصد دیگر خالی که نشان از کاهش بیماران کرونایی است.

وی از افزایش آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: تاکنون 4 آزمایشگاه در بوشهر، برازجان راه‌اندازی شده و آزمایشگاه تشخیص کرونا مربوط به صنعت نفت در جنوب استان بوشهر آخر آذر و یا اوائل دی‌ماه راه‌اندازی می‌شود .

کشمیری با اشاره به توزیع تست آنتی ژن افزود: این کیت‌ها که در کوتاهترین زمان پاسخ تست کرونا مشخص می‌کند در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برای شناسایی بیماران کرونایی به‌کارگیری می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول