اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

بانک امانات تجهیزات پزشکی در خراسان شمالی نیازمند نوع دوستی مردم است

سرپرست جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی با تأکید بر فعالیت بانک امانات تجهیزات پزشکی در استان برای کمک به نیازمندان گفت: این مجموعه با افزایش حس نوع‌دوستی مردم، خدمات و تجهیزات پزشکی را از سوی افراد خیّر دریافت و به نیازمند اهدا می‌کند.

بانک امانات تجهیزات پزشکی در خراسان شمالی نیازمند نوع دوستی مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد شیوع گسترده بیماری کرونا در کشور نیاز مردم به تجهیزات پزشکی را در استان‌های محروم بیشتر از سایر نقاط نمایان‌تر کرد. تجهیزاتی که به‌صورت خاص در صورت ابتلا به شیوع کرونا به‌صورت ویژه نیازمند استفاده از سوی بیماران است.

برخی بیماران که دارای بیماری‌های زمینه‌ای تنفسی بودند نیز تلاش می‌کنند تا با استفاده از تجهیزات پزشکی لازم همچون اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن نیاز خود را به رفع مشکلات تنفسی حل کنند اما افزایش قیمت این تجهیزات باعث شده تا تمامی مردم در این راستا نتوانند به تجهیزات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

راهکار امانت تجهیزات پزشکی از سوی نهادهای امدادی، اقدامی بود که در این ایام شیوع کرونا می‌تواند به همدلی آحاد مردم کمک کند.ازجمله نهادهای ارائه‌دهنده تجهیزات پزشکی به‌صورت امانی برای نیازمندان، هلال‌احمر است تا بتواند بخشی از خواسته‌های مردم را تأمین کند.

ابوالفضل محبان در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به راه‌اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی در مجموعه هلال‌احمر خراسان شمالی اظهار کرد: بانک امانات تجهیزات پزشکی در خراسان شمالی همزمان با سراسر کشور در مجموعه هلال‌احمر استان راه‌اندازی شده تا بتواند نقشی کوچک از سوی این نهاد امدادی برای دستگیری و تامین وسایل نیازمندان را ایفا کند.

وی افزود: با توجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور و همچنین افزایش قیمت کالاهای مورداستفاده برای مقابله با بیماری‌های تنفسی، این بانک‌های امانت، تجهیزات موردنیاز را به‌صورت امانی به متقاضیان اهدا می‌کند و پس از برطرف شدن این نیاز، دوباره وسایل اهدایی به مجموعه هلال‌احمر بازگشت داده می‌شود.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی با اشاره به تأمین ۷۰ قلم کالا تجهیزات پزشکی مختلف در این مجموعه خاطرنشان کرد: اکسیژن ساز، پالس اکسی متر، کپسول اکسیژن ازجمله کالاهای موردنیاز افراد در شرایط کرونایی است و تجهیزات دیگری نیز همچون ویلچر، واکر، تخت بیمار و تشک مواج نیز در این بانک امانت برای استفاده مردم موجود است.

وی این حرکت را مسیری برای افزایش حس نوع‌دوستی مردم دانست و افزود: از تمامی مردم خراسان شمالی دعوت می‌شود تا با کمک به تجهیز بانک‌های امانت تجهیزات پزشکی هلال‌احمر در استان خراسان شمالی به همیاری برای همنوعان خود بشتابند و در این مسیر خیر قدم بردارند.

محبان در انتها خاطرنشان کرد: هر کمک نقدی و همچنین تجهیزات پزشکی به‌صورت نو یا قابل‌استفاده مجدد می‌تواند در این بانک تجهیزات پزشکی موردپذیرش قرار گیرد و افراد نیازمند نیز می‌توانند با مراجعه به مراکز هلال‌احمر در هر شهرستان نسبت به دریافت خدمات از این مجموعه بهره ببرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول