اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بودجه حل مشکل آب شرب بجستان تامین شده، آب و فاضلاب پیگیری نمی‌کند

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: حل معضل آب بجستان بر عهده شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی است چراکه با پیگیری‌های انجام شده برای حل مشکل مربوطه تأمین اعتبار را انجام داده ایم.

بودجه حل مشکل آب شرب بجستان تامین شده، آب و فاضلاب پیگیری نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، پیگیر معضل آب شرب بجستان شده‌ایم که خیلی شور و تقریبا غیرقابل استفاده است و به همین جهت مردم بالاجبار به خریدن آب روی می‌آورند، در گام اولبا امام جمعه شهرستان بجستان ازمشکلات مردم با معضل شوری آب این شهرستان گفت‌وگو کردیم.

این بار خبرنگارفارس به گفت‌وگویی با نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی، پیرامون معضل آب این شهرستان که در 278 کیلومتری مشهد واقع شده است، پرداخت که در ادامه می‌خوانید.

محمد صفایی دلوئی دراین خصوص گفت: تمهیداتی برای مشکل آب بجستان از جمله قنات درزاب، قنات بوستان و تاسیس یک سد خاکی در بالادست این شهرستان در نظر گرفته شده است که امیدواریم آبگیری و این مسئله با اتفاقات خوب ختم شود.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر مردم بجستان جهت مصارف آشامیدنی و شرب که باید دارای شاخص شوری زیر هزار باشد به ایستگاه‌های تعریف شده مراجعه می‌کنند، مردم این شهرستان می‌توانند از شبکه برداشت استفاده کنند که آب شبکه هم گرچه شور است اما قابلیت استفاده برای مصارف دیگر را دارد اما باید تمهیدی اندیشید تا این مشکل بصورت دائمی حل شود.

وی عنوان کرد: شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با ورود دو چاه نامبرده به مدار، مشکل را تا حدودی حل خواهد کرد اما ما باید چشم‌انداز ۲۰ ساله را ببینیم و برای این ۲۰ سال، چشم اندازه عمیقی داشته باشیم  تا اقداماتی توسط آب و فاضلاب استان صورت بگیرد.

صفایی ادامه داد: ادغام لوله‌های شهری و روستایی یکی از ثمره‌های دولت است نه مدیریت استان پاسخگو است و نه مدیریت آب شهرستان می‌تواند آب را به شهر و روستا برساند.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید برای حوزه ملی کار کنیم و در حوزه محلی هم وظیفه‌ای داریم حل مشکل آب بجستان در حوزه محلی است البته که رفع مشکلات این معضل برگردن آب و فاضلاب استان است چراکه با پیگیری‌های انجام شده تأمین اعتبار را انجام داده‌ایم اما شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی پیگیر دریافت این بودجه نشده‌اند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول