اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

30 هزار کانال یاریگران زندگی در سطح مدارس فعال است

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: 32 کانون ملی در سطح استان‌ها، 750 کانال منطقه ای، 30 هزار کانال یاریگران زندگی در سطح مدارس فعال است.

30 هزار کانال یاریگران زندگی در سطح مدارس فعال است

خبرگزاری فارس ـ غلامرضا مظفری: علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اظهار به راهبردهای کلان معاونت در راستای اجرای برنامه کانون یاریگران زندگی اشاره کرد و گفت: کارها را در برنامه کانون یاریگران زندگی در 3 حوزه آموزش، ترویج و فرهنگ‌سازی و شناسایی و مددکاری دنبال می‌کنیم.

وی اظهارکرد: بحث پیشگیری محتوایی در قالب درس‌نامه تولیدشده که برای معلمان ابتدایی و متوسطه اول و دوم است از آموزش دانش‌آموزان و والدین در دستور کار است.

کاظمی با بیان بخش دوم فعالیت‌های کانون یاریگران زندگی گفت: ترویج و فرهنگ‌سازی و پیشگیری در بحث اعتیاد اقدامات اساسی داریم و در بخش شناسایی، درمان و مددکاری طرح نماد را دنبال می‌کنیم. یکی از اقدامات مهم ما ارتقای برنامه آسیب‌های اجتماعی و مهارت دانش‌آموزان در قالب کانون یاریگران و طرح نماد است که جز برنامه تحولی آموزش ‌و پرورش قرار گرفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی بابیان اینکه افق آموزش و پیگیری در این برنامه امسال پوشش 60 درصدی یاریگران زندگی و تولید منابع آموزشی جدید است، گفت: رویکرد پیگیری همسالان را دنبال خواهیم کرد و امسال تمرکز بر شبکه شاد و فضای مجازی به‌عنوان ظرفیت‌های ارزشمند در دستور کار است.

وی با بیان اینکه 32 کانون ملی در سطح استان‌ها، 750 کانال منطقه‌ای، 30 هزار کانال یاریگران زندگی در سطح مدارس داریم، افزود: اگر محتواهای تولید شده نیاز به‌مرور داشته باشند این اقدام فراهم است. ما در بحث شناسایی در سامانه نماد کار می‌کنیم همچنین باید تأکید کنم کانون یاریگران زندگی یکی از برنامه‌های تحولی است.

کاظمی با عنوان اینکه 20 هزار مدرسه را هدف‌گذاری کردیم و اهدافی را دنبال می‌کنیم گفت: چارچوب اجرایی برنامه‌ها نیز تهیه ‌شده است و اقداماتی در سطح مدرسه نیز داریم که باید اتفاق بیفتد.

 معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش ‌و پرورش به دستاوردهای کانون یاریگران زندگی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: توانمندسازی دانش‌آموزان و کارکنان در 42 هزار مدرسه و تشکیل 20 هزار کانون یاریگران زندگی از جمله این دستاوردها است؛ امسال نیز در 42 هزار مدرسه، 30 هزار کانون یاریگران زندگی داریم و 30 هزار پروژه در مدرسه هدف‌گذاری شده است همچنین 3 میلیون دانش‌آموز در این برنامه مشارکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بسته کمک‌آموزشی برنامه یاریگران زندگی نیز تهیه ‌شده است، افزود: در 34 هزار مدرسه 19 هزار کانون یاریگران در سال گذشته تشکیل شد اما امسال 30 هزار کانون تاکنون تشکیل ‌شده، 90 درصد اقدامات نسبت به 30 درصد برنامه اجرا شده است و متوسط پوشش مدارس 27 درصد در سطح استان‌هاست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول