اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

زادآوری دوم جبیرها در پارک ملی کویر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان از زادآوری دوم جبیرها در پارک ملی کویر با شرایط مساعد این پارک در سال جاری خبر داد.

زادآوری دوم جبیرها در پارک ملی کویر

امیر عبدوس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: جبیر در مناطق گرمسیر، اوایل پاییز و در مناطق سردسیر، اواخر پاییز جفت‌گیری می‌کند و مدت آبستنی ۱۷۰ روز است.

او گفت: ماده‌ها قادر هستند تا چند روز بعد از زایمان جفت‌گیری کنند؛ بنابراین در مناطقی که شرایط آب و هوایی مناسب است یا به دلایلی مادر، بچه‌های خود را از دست داده باشد، احتمالاً جبیرها می‌توانند دو بار در سال تولید مثل کنند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان افزود: پارک ملی کویر امسال به لطف نزول رحمات آسمانی، بهاری سرسبز و خرم و رنگارنگ و تابستانی بسیار طولانی و سخت را تجربه کرد؛ اما تلاش و همت محیط‌بانان در این پارک ملی، گذر از این تابستان داغ را بر حیات‌وحش پارک ملی کویر هموار کرد.

عبدوس گفت: نتیجه این تلاش، زادآوری دوم جبیر و بره یک‌ماهه در ماه پایانی پاییز است و بچه‌ها تا حدود پنج ماهگی شیر می‌خورند و در ۲۰ ماهگی بالغ می‌شوند.

او ادامه داد: تصویربرداری صحنه‌های زیبایی از این زادآوری‌ها توسط مهدی لهردی معاون اداره پارک ملی کویر و رئیس پارک انجام شده است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول