به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در بازدید از بخشهای مختلف مجتمع آموزشی و نیکوکاری رعد و دانشگاه علمی کاربردی مجتمع آموزشی و نیکوکاری رعد که به همراه وزیر علوم صورت گرفت، اظهار کرد: دورههای علمی و کاربری برای اینچنین موسسات را در نظر داریم و اخیراً نیز چند دوره را در استانهای تهران برای کهریزک، استان خراسان رضوی، اصفهان و یزد راهاندازی کردیم.
وی ادامه داد: یکی از بهترین دورههای ما در مجتمع آموزشی و نیکوکاری رعد است و گاه بهدلیل فعالیتهای فوقالعاده این مجتمع، در برخی توافقها با مجتمع نیز از چارچوب سیاستهایمان عدول کردیم.
امید در ادامه پیرامون آموزش مجازی در دوره کرونا افزود: در حوزه آموزش مجازی خیلی کار خاصی نکرده بودیم؛ ولی ترم پیش در مواجهه با شرایط جدید مجبور شدیم ۱۱۰ هزار کلاس مجازی برگزار کنیم.
وی اضافه کرد: در کشور در حال حاضر بیش از ۱۵ الی ۱۶ سامانه در اختیار داریم و استانها را تقسیمبندی کردیم و اجازه دادیم از ظرفیتهای استانی استفاده کنند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی پیرامون ساختار جدید در سطح دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: بلافاصله در سطح دانشگاه، ساختار جدیدی برای تولید محتوا با موافقت وزیر علوم و هیأت امنا ایجاد کردیم و مرکزی برای تولید محتوا ایجاد شد که بعد از دوره کرونا هم تجربه آموزش الکترونیک را ادامه خواهیم داد.
وی اضافه کرد: از ظرفیت آموزش مجازی برای توجه به عدالت آموزشی هم بهره خواهیم برد؛ مدرسینی که در تهران داریم ممکن است در چهار گوشه کشور نداشته باشیم که از فعالیت دوستان در اینجا استقبال میکنیم.
امید با اشاره به دورههای مختص دانشجویان معلول، گفت: در مراکز دیگر نمیتوانیم آموزش تلفیقی را بپذیریم ولی درباره دانشگاه رعد، استثنا قائل شدیم. همچنین برای دانشجویان خاص این مرکز، ۱۵ درصد تخفیف شهریه با استفاده از اختیارات رئیس دانشگاه علمی کاربردی را اعمال خواهیم کرد.
وی با اشاره به ایجاد ۲۰۰ مرکز نوآوری در چند سال اخیر و همچنین برگزاری بیش از ۵۰ رویداد شتاب در نیمه اول سال ۹۹ و در دوره کرونا، پیشنهاد استفاده از تسهیلات صندوقهای کارآفرینی دولتی برای دانشآموختگان این مراکز را مطرح کرد.
مجتمع آموزشی و نیکوکاری رعد ۴۰ عنوان دوره آموزشی، ارائه میکند. همچنین این مجتمع ۱۷ گونه تسهیلات در واحد مددکاری اجتماعی در سطح فردی و خانوادگی انجام میدهد.
انتهای پیام/