اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادعای مقام اماراتی؛ فروش اف-35 به ابوظبی، خاورمیانه را امن‌تر می‌کند

سفیر امارات در واشنگتن مدعی شد که معامله فروش جنگنده‌های اف-35 به ابوظبی در امن‌تر کردن منطقه غرب آسیا نقش خواهد داشت.

ادعای مقام اماراتی؛ فروش اف-35 به ابوظبی، خاورمیانه را امن‌تر می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از مخالفت برخی از افراد در آمریکا به فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات، «یوسف العتیبه» سفیر این کشور در واشنگتن به این اظهارات واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری «العین»، سفیر امارات در پیامی که سفارت امارات آن را منتشر کرده است، گفت که امارات نیازمند جنگنده‌های نسل پنجم است تا منافع امنیتی مشترک با آمریکا و هم‌پیمانان آن را توسعه دهد.

العتیبه در این خصوص گفت: «معامله جنگنده‌ها بیش از مسئله فروش تجهیزات نظامی به یک شریک است زیرا این مسئله به خاورمیانه‌ای امن‌تر و با ثبات‌تر مربوط می‌شود و به آمریکا کمک می‌کند که با چالش‌های جهانی مقابله کند».

منابع خبری در این خصوص گزارش دادند که این پیام در پاسخ به اظهارات اخیر «کریس مورفی»‌ سناتور آمریکایی است که مخالفت خود را با فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات اعلام کرده است.

کریس مورفی در حساب کاربری خود در توئیتر درباره علت مخالفت خود نوشته است که امارات با چین و روسیه شراکت دفاعی بسیار مستحکمی دارد.

پس از امضای توافق عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و ابوظبی بود که برخی رسانه‌های صهیونیستی فاش کردند، یکی از بندهای سری توافق صلح با امارات فروش جنگنده اف-۳۵ به طرف اماراتی است؛ مسئله‌ای که در ابتدا، انکار مقام‌های رژیم صهیونستی را در پی داشت بطوریکه مقام‌های این رژیم می‌گفتند که در صورت صحت این موضوع، این معامله «برتری نظامی» تل‌‌آویو را در منطقه در معرض خطر قرار خواهد داد.

اما پس از گذشت چند روز از انتشار این اخبار و سفر «بنی گانتز»‌ وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به واشنگتن، مقام‌های این رژیم رسما اعلام کردند که با فروش جنگنده اف-۳۵ به امارات مشکلی ندارند.

پس از این اعلام، «مایک پامپئو» وزیرخارجه آمریکا رسما اعلام کرد که واشنگتن معامله فروش پنجاه جنگنده اف-۳۵ به امارات را تأیید کرده است.

پامپئو در این خصوص گفته بود که وزارت خارجه این کشور با فروش ابرازهای دفاعی پیشرفته به ارزش ۲۳ میلیارد دلار به ابوظبی موافقت کرده است.

طبق گزارش‌ها، این معامله تنها محدود به فروش جنگنده‌ اف-۳۵ به امارات نمی‌شود بلکه فروش ۱۸ پهپاد MQ-9B موشک‌های  هوا به هوا و هوا به زمین را نیز در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول