اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

امکان تشخیص همزمان ویروس کرونا و آنفلونزا در آزمایشگاه مولکولی یاسوج/ افزایش روزانه تست‌های کووید ۱۹

مدیرامور آزمایشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد از افزایش روزانه ظرفیت تشخیص تست‌های مولکولی ویروس کرونا از ۴۰۰ تست به ۷۰ تست خبر داد.

امکان تشخیص همزمان ویروس کرونا و آنفلونزا در آزمایشگاه مولکولی یاسوج/ افزایش روزانه تست‌های کووید ۱۹

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، قاسم قلم‌فرسا از افزایش ظرفیت تست‌های تشخیص مولکولی ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: ظرفیت روزانه تست‌های تشخیص کرونا از ۴۰۰ تست به ۷۰۰ تست افزایش یافته است.

مدیر امور آزمایشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: دستگاه جدید تشخیص مولکولی ویروس کرونا با کمک سازمان جهانی بهداشت وارد کشور شده و قابلیت شناسنایی همزمان ۵ ژن را دارد و می‌توان همزمان با ویروس کرونا ویروس آنفلونزا را هم شناسایی کند.

 وی تصریح کرد: دستگاه ۵ کانله است به این معنا که ۵ لیزر مختلف دارد و باعث شده سریعتر و با دقت بالاتر نتایج آزمایشگاه مولکولی را به اطلاع مردم برسانیم.

این مسئول با بیان اینکه قیمت این دستگاه ۱۰ میلیارد ریال است، افزود: همه مجموعه علوم پزشکی دست به دست هم دادند تا این دستگاه وارد استان شود.دستگاه از بروزترین دستگاه‌ها است و کیت‌های تشخیص عمدتا داخلی هستند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول