اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بهره‌برداری از 2 ایستگاه جدید آتش‌نشانی مشهد تا پایان سال

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، ۲ ایستگاه جدید آتش‌نشانی در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از 2 ایستگاه جدید آتش‌نشانی مشهد تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی مشهد، آتشپاد مسعود ظهوریان با اشاره به تأکید مدیریت شهری در ارتقاء سطح ایمنی شهروندان افزود: ساخت و توسعه چهار ایستگاه آتش‌نشانی بر اساس مطالعات انجام‌شده بااعتباری معادل ۲۱۱ میلیارد ریال برای ساخت دو ایستگاه رازی و رسالت و توسعه و بهسازی دو ایستگاه فعلی در برنامه عملیاتی سازمان قرار گرفت که با بهره‌برداری از این دو ایستگاه شهر مشهد دارای ۵۴ ایستگاه آتش‌نشانی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد ابراز کرد: در حال حاضر ایستگاه اول به نام ایستگاه رازی بااعتباری بالغ‌بر ۵۴ میلیارد ریال در محدوده شهرداری منطقه ۱۰ در حال احداث است.

وی با بیان اینکه ایستگاه رازی از پیشرفت ۸۲ درصدی برخوردار است، ادامه داد: امیدواریم این ایستگاه نیز تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد و با توجه به موقعیت بلوار رازی، بزرگراه کلانتری و بلوار اندیشه مشهد، بهره‌برداری از این ایستگاه در تأمین ایمنی محدوده کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی و تولیدی این منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و احداث این ایستگاه در پشتیبانی ایستگاه ۱۴ و ۷ آتش‌نشانی نیز مؤثر است.

وی بابیان اینکه ایستگاه دوم نیز بانام رسالت بااعتباری بالغ‌بر ۴۳ میلیارد ریال در محدوده شهرداری منطقه سه با پیشرفت فیزیکی 81 درصد در حال احداث است، یادآور شد: با بهره‌برداری از آن در سال جاری سیلوی گندم ،بلوار مجلسی، خیابان شیخ صدوق، بلوار طبرسی و همچنین محدوده راه‌آهن مشهد تحت پوشش قرارگرفته و ایستگاه‌های شماره ۶و ۴۴ و ۳۷ نیز پشتیبانی خواهند شد.

 ظهوریان تصریح کرد: در کنار احداث این دو ایستگاه ،توسعه ایستگاه ۶ از متوسط به بزرگ بااعتبار ۳۴ میلیارد ریال در انتهای بلوار مفتح تا پایان سال به اتمام خواهد رسید و همچنین ایستگاه ۹ آتش‌نشانی بااعتباری معادل ۸۰ میلیارد ریال در حال انجام است که در شش‌ماهه نخست سال ۱۴۰۰ آماده بهره‌برداری خواهد بود این ایستگاه با عرصه ۲۳۰۰ و اعیان ۱۸۰۰ مترمربع بزرگ‌ترین ایستگاه آتش‌نشانی شهر خواهد بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در خصوص دیگر برنامه‌های این سازمان به‌منظور افزایش ضریب ایمنی شهروندان گفت: در حال انجام مطالعات اجرایی در خصوص توسعه ایستگاه ۱۰ و ۲۹ و ساخت مرکز فرماندهی، میدان تخصصی عملیاتی و ایستگاه وکیل‌آباد در سال جاری هستیم.

انتهای پیام/ 70042

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول