اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در کهگیلویه آغاز شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: طرح محله محور و خانواده محور شهید سلیمانی با فعالیت بیش از 300 نیروی بسیجی، مراقب سلامت و داوطلب هلال‌حمر آغاز شد.

اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در کهگیلویه آغاز شد

محدطاهر طیب‌زادگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه با اشاره به آغاز طرح شهید سلیمانی در راستای مقابله با کرونا اظهار داشت: این طرح محله محور در راستای بیماریایی فعال و مراقبت از مبتلایان به کرونا آغاز شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه تصریح کرد: بر اساس ساختار شبکه بهداشت محله‌بندی صورت گرفته و تیم‌هایی به صورت محله‌محور و خانواده محور مبتنی بر برنامه« هر خانه یک پایگاه سلامت» نسبت به مراقبت از افراد بیمار و شناسایی افراد مشکوک و دارای علائم بیماری کرونا و همچنین شناسایی افراد پرخطر، زنان باردار و افراد بالای ۶۵ سال اقدام می‌کنند.

وی اجرای این طرح را آخرین تیر در ترکش مقابله با کرونا توصیف کرد و گفت: بنظر می‌رسد در سیر نگران کننده صعودی می تواند ما را از این بحران نجات دهد.

 طیب‌زادگان در تشریح جزئیات طرح افزود: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با مشارکت و همکاری بیش از 300 نفر از نیروهای بسیجی، پرسنل مرکز بهداشت و داوطلبان هلال احمر  شهرستان در حال اجرا است.

این مسؤول گفت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با محوریت نیروهای بسیجی معرفی شده از سوی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، پرسنل مرکز بهداشت و داوطلبان جمعیت هلال احمر و با هدف کنترل همه گیری ویروس کووید ۱۹ به عنوان یک طرح ملی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: برای اجرای هر چه بهتر طرح تاکنون بیش از هفت جلسه آموزشی و درونبخشی در ستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان از هفته گذشته برگزار و نکات لازم ارائه شده است.

وی ادامه داد: چهار تیم عملیاتی، مراقبتی، نظارتی و حمایتی متشکل از 20 نفر از مراقبین سلامت، 20 نفر سفیر سلامت، هفت نفر کارشناس بهداشت محیط و حرفه ای، ۲۷ نفر نیروی داوطلب جمعیت هلال احمر و ۵۶ نفر از بسیجیان در سطح شهر دهدشت در اجرای طرح همکاری دارند.

به گفته طیب‌زادگان همچنین 200 نیروی بهداشتی شامل بهورزان و مراقبین سلامت و نیروهای بسیجی در شهرهای سوق ، قلعه رئیسی و دیشموک و مناطق روستایی تابعه فعالیت دارند.

انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول