اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خبر خوب

چادر مشکی شهرکرد در جمع دانش بنیان های کشور

چادر مشکی حجاب شهرکرد به جمع واحد های دانش بنیان کشور پیوست.

چادر مشکی شهرکرد در جمع دانش بنیان های کشور

 خبرگزاری صداوسیما نوشت؛ مرکزچهارمحال وبختیاری،کارشناس مسئول آموزش، تحقیقات وفناوری سازمان صمت استان گفت: کارخانه نساجی حجاب شهرکرد براساس آیین نامه قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و قانون حمایت و تجاری سازی نوآوری و اختراعات کشور در حوزه "مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری شیمیایی" در گروه تولیدی نوع ۲ یا صنعتی دانش بنیان شد.  [چادر مشکی شهرکرد در جمع دانش بنیان های کشور]

محمدحسن قنبری افزود: این کارخانه از هم اکنون می‌تواند از مزایای شرکت‌های دانش بنیان بهره‌مند شود.
وی گفت:هم اکنون نیاز سالانه ایران به پارچه چادر مشکی حدود ۸۰میلیون متر مربع است که در حال حاضر افزون بر ۱۰میلیون متر از آن در واحد حجاب شهرکرد تولید و بقیه از طریق واردات تأمین می‌شود.
قنبری افزود:در اختیار داشتن آخرین دانش فنی روز، بهره مندی از نیرو‌های متخصص داخلی، مطابقت با استاندارد‌های جهانی و استفاده از مواد اولیه مرغوب از ویژگی‌های تولیدات کارخانه حجاب شهرکرد است و محصولات این شرکت به لحاظ ویژگی‌های مختص پارچه چادر مشکی نظیر زیر دست مناسب، مقاومت در برابر تغییر رنگ، عدم جذب گرد و غبار، مقاومت در برابر چروک پذیری، عدم پُرز دهی سطحی، مقاومت در برابر نخ کش شدن، در مقیاس‌های مشابه پارچه‌های خارجی به مراتب با کیفیت‌تر از آن‌ها است.
کارخانه نساجی حجاب شهرکرد، اولین و تنها مجتمع تولیدی و صنعتی پارچه چادر مشکی در کشور است که در کیلومتر هفت جاده شهرکرد به خوزستان و در نزدیکی روستای بهرام آباد قرار دارد.

خط تولیدپارچه چادر مشکی این شرکت با۲۲میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و بیش از ۵۰میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی، در سال۱۳۹۵ به بهره برداری رسید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول