اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مشارکت 30 هزار نفر در «طرح شهید سلیمانی» به دنبال بیماریابی در محله‌های گلستان

استاندار گلستان با اشاره به جزییات اجرای «طرح شهید سلیمانی» گفت: 30 هزار نفر در این طرح مشارکت می‌کنند که بسیار ارزشمند است.

مشارکت 30  هزار نفر در «طرح شهید سلیمانی» به دنبال بیماریابی در محله‌های گلستان

به گزارش پایگاه اطلاع اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، هادی حق شناس، استاندار گلستان افتتاح طرح عملیاتی سپهبد «شهید حاج قاسم سلیمانی» (هر خانه یک پایگاه سلامت) در استان اظهار کرد: در تمام دنیا که درگیر بیماری کرونا هستند، نسخه واحدی برای مقابله وجود ندارد اما وجوه مشترکی وجود دارد مانند زدن ماسک، شستن دست‌ها، رعایت فاصله‌اجتماعی و ... که متاسفانه این اقدامات به درستی انجام نمی‌شود و باعث طولانی شدن شیوع بیماری شده است.

وی شناسایی بیمار را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: مهم‌تر از بیماریابی این است که این بیماری از آن بیمار به نفر بعدی انتقال پیدا نکند.

* ضدعفونی همه شهرها و روستاهای استان با همکاری خوب بسیج و دهیاری‌ها به نحو مطلوب انجام شد/ اجماع استان و پای کار آمدن نهادهای انقلابی باعث شد که شیوع بیماری در استان به وضعیت اسفند بازنگشت

حق‌شناس با اشاره به ضدعفونی و گندزدایی عمومی که در اسفندماه در استان انجام شد، خاطرنشان کرد: ضدعفونی همه شهرها و روستاهای استان با همکاری خوب بسیج و دهیاری‌ها به نحو مطلوب انجام شد و اگر این اتفاق نمی‌افتاد در اسفند با فاجعه‌ای مواجه می‌شدیم.

وی اظهار کرد: اجماع استان و پای کار آمدن نهادهای انقلابی باعث شد که شیوع بیماری در استان به وضعیت اسفند بازنگشت.

استاندار گلستان خواستار اطلاع‌رسانی به نحو گسترده در محلات شد و گفت: مردم باید آگاه شوند هرکس حداقل پنج علامت از علائم این بیماری را داشت باید به اولین مرکز بهداشت مراجعه کند تا شیوع بیماری اتفاق نیفتد.

وی با اشاره به جزییات اجرای «طرح شهید سلیمانی» گفت:30 هزار نفر در این طرح مشارکت می‌کنند که بسیار ارزشمند است.

* بسیج با همکاری دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند با بیماریابی و کمک به درمان در پایان دادن این بیماری در استان موثر باشند

وی افزود: انشاالله با اجرای این طرح موفق به مقابله با این بیماری خواهیم شد.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: این طرح به دنبال بیماریابی در محله‌هاست و بسیج با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت می‌تواند با بیماریابی و کمک به درمان و همچنین کمک که خانواده‌هایی که نیاز به کمک‌های معیشتی دارند در پایان دادن این بیماری در استان موثر باشند.

انتهای پیام/2307/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول