اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

استمداد مدیرکل محیط زیست مازندران برای پایان دادن به شکار غیرمجاز/خطر شکار با شیوع انفلوانزا

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: با توجه به ورود آنفلوانزای حاد پرندگان به استان، ادامه فعالیت این بازار می‌تواند مشکلات بسیاری را رقم زند که باید دستگاه‌های متولی با این موضوع برخورد کنند.

استمداد مدیرکل محیط زیست مازندران برای پایان دادن به شکار غیرمجاز/خطر شکار با شیوع  انفلوانزا

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، پاییز استان مازندران به همان اندازه با جلوه‌گری رنگین‌کمان رنگ‌ها در برگ‌های درختان زیبا بود و حضور پرندگان مهاجر این زیبایی را دوچندان دارد به همان اندازه نیازمند توجه است.

هر ساله با آغاز پاییز و حضور پرندگان مهاجر نگرانی‌هایی سرباز می‌کند از جمله آن بیماری‌های فصل سرما که مهم‌ترین آن آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان که اگر مورد کم‌توجهی و یا بی‌توجهی قرار گیرد دردسرها را بیشتر می‌کند.

امسال در کنار نگرانی‌های کرونا بحث شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در کنار آن مشکل بازار فروش پرندگان فریدونکنار همچنان مطرح بوده که در این برهه از زمان و با توجه به این نگرانی‌ها بار مضاعفی خواهد بود که لازم است یکبار برای همیشه به این مساله پایان داده شود.

حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران درباره آخرین وضعیت فعالیت بازار پرندگان فریدونکنار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد:  فعالیت بازار پرندگان فریدونکنار غیرقانونی است.

وی افزود: این بازار به محل درآمد غیرقانونی تبدیل شده که بنا به اذعان منابع محلی حتی از استان‌های دیگر هم پرنده به فروش گذاشته می‌شود که لازم است با این موضوع برخورد جدی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران اضافه کرد: موضوع مهم دیگر عرضه غیربهداشتی پرندگان است که باید بحث برخورد در دستور کار قرار گیرد.

این مسؤول تصریح کرد: با توجه به ورود آنفلوانزای حاد پرندگان به استان، ادامه فعالیت این بازار می‌تواند مشکلات بسیاری را رقم زند که باید دستگاه‌های متولی با این موضوع برخورد کنند.

ابراهیمی‌کارنامی خاطرنشان کرد: محیط زیست در این راستا دست تنها است و همه دستگاه‌های مرتبط باید در این زمینه برخوردی جدی برای پایان دادن به فعالیت غیرقانونی این بازار را در دستور کار خود داشته باشند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول