اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید مقامات سازمان امنیت و همکاری اروپا بر تقویت روابط و همکاری‌ها

نشست آنلاین شورای وزیران سازمان امنیت و همکاری اروپا برگزار و موضوعات منطقه ای و جهانی و همچنین ابعاد سیاسی ، اقتصادی و بشردوستانه همکاری در بستر سازمان امنیت و همکاری اروپا مورد بررسی قرار گرفت.

تأکید مقامات سازمان امنیت و همکاری اروپا بر تقویت روابط و همکاری‌ها

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، نشست آنلاین شورای وزیران سازمان امنیت و همکاری اروپا برگزار و موضوعات منطقه ای و جهانی و همچنین ابعاد سیاسی ، اقتصادی و بشردوستانه همکاری بین کشورها در بستر سازمان امنیت و همکاری اروپا مورد بررسی قرار گرفت.

این نشست را «ادی راما» رئیس فعلی سازمان امنیت و همکاری اروپا و نخست وزیر آلبانی سازماندهی کرد و هیئت‌های 57 کشور عضو سازمان و همچنین روسای دفاتر سیاسی کشورهای شریک در همکاری‌ها شرکت کردند. 

«رشید مردوف» وزیر خارجه ترکمنستان در سخنرانی خود با تأکید ویژه بر ابعاد  فعالیت‌­های بشردوستانه درون سازمان امنیت و همکاری با ایجاد یک منطقه دموکراتیک و صلح آمیز از منطقه اروپا -آتلانتیک و اوراسیا حمایت کرد.

مردوف با اشاره به اهمیت تعهدات سازمان امنیت و همکاری اروپا ، از همکاری بین ترکمنستان واین سازمان امنیت در زمینه حقوق و آزادی‌های انسانی قدردانی کرد و اذعان داشت طی سال‌های گذشته ، تعداد بسیاری از پروژه‌ها و برنامه‌های مشترک به خوبی اجرا شده است.

در این جلسه، اشاره شد که «عشق آباد» از تلاش­های سازمان امنیت و همکاری اروپا برای رسیدگی به وظایف فوری در زمینه اکولوژی ، حفاظت از محیط زیست ، استفاده منطقی از منابع آب و همچنین مشکلات تغییر اقلیم پشتیبانی می‌کند.

طرف ترکمن پیشنهاد کرد امکان توسعه یک پلتفرم عملیاتی بلند مدت سازمان امنیت و همکاری در ابعاد بشردوستانه بررسی شود.

وی در پایان متذکر شد ترکمنستان قصد دارد همچنان تلاش خود را برای اجرای اصول حقوق بین الملل، آرمان‌های انسان گرایانه، احترام متقابل به عنوان عوامل اصلی تعیین کننده روابط مدرن بین دولت‌ها ادامه دهد.

همچنین «عبدالعزیز کامل اف» وزیر امور خارجه ازبکستان در سخنرانی خود همزمان با اشاره به ابعاد اولویت‌دار همکاری‌ها در چارچوب  سازمان امنیت و همکاری اروپا گزارشی در مورد مرحله جدید توسعه ازبکستان که بخش عمده آن گذر از احیایی ملی به شکوفایی ملی است، ارائه کرد.  

وزیر امور خارجه همچنین گزارشی تز اقدامات در دست انجام برای حمایت از حقوق و آزادی بشر، تامین اولویت قانون، حمایت همه جانبه از فعالیت سیاسی احزاب و شهروندان، مبارزه با فساد، افزایش نقش زنان در جامعه و مدیریت دولتی در اختیار شرکت کنندگان قرار داد.

وی بر موفقیت‌های خط مشی شفاف و موثر کشورش مبنی بر تبدیل آسیای مرکزی به یک منطقه ثبات و شکوفایی تاکید کرد.  

نشست بعدی شورای وزرای امور خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا در سال 2021 میلادی در سوئیس که از اول ژانویه ریاست سازمان را بر عهده می‌گیرد، برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول