اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

گذر از شرایط موجود نیازمند کار جهادی است/روحانیون علم خود را بروزرسانی کنند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: ما در شرایط خاصی قرار داریم و گذر از این وضعیت لازمه کار جهادی است.

گذر از شرایط موجود نیازمند کار جهادی است/روحانیون علم خود را بروزرسانی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی در جمع روحانیون شهرستان بیجار با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) که، قبل از انجام هر کاری باید روی آن تفکر کنیم چرا که کار با تفکر و تضرع جلو خواهد رفت، اظهار داشت: ما در شرایط خاصی قرار داریم و برای گذر از این وضعیت باید جهادی کار کنیم.

وی تصریح کرد: علم‌آموزی و بروزرسانی علم باید همواره مورد توجه طلاب و روحانیون قرار گیرد و بر علم، تقوا، بصیرت، فهم سیاسی و مطالعات سیاسی جامعه مسلط باشند.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: از جامعه روحانیون به عنوان منادیان فکری جامعه انتظار هست که اقدامات حوزه فرهنگی را احصا و به دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان اعلام کنند.

حجت‌الاسلام پورذهبی ضمن خواستار ارائه اطلاعات دقیقی از خانه‌های عالم و نیاز آنها به مرمت، گفت: برای رفع مشکلات اقتصادی جامعه روحانیون نیز باید از ظرفیت‌های مختلف به صورت عام و خاص استفاده شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی خاطرنشان کرد: نخستین مطالبه مقام معظم رهبری از بنده تکریم علما و روحانیون بوده که در این زمینه تفاوتی بین علمای شیعه و سنی قائل نیستیم و به عنوان امری بسیار مهم دنبال خواهیم کرد.

وی مطالبه رهبر معظم انقلاب در سفر به کردستان مبنی بر اینکه بیجار را خالی نکنید، یادآوری کرد و خواستار بررسی چرایی مهاجرت مردم از این شهرستان و ایجاد سازوکار لازم برای رفع مشکلات و جلوگیری از مهاجرت‌ها شد.

حجت‌الاسلام پورذهبی تصریح کرد: امنیت بخش‌های مختلف خاصتا امنیت علمی، به ماندگاری مردم در این کمک می‌کند لذا به همین منظور آمادگی هر نوع حمایت برای حضور افراد صاحب‌نظر و اساتید داریم.

وی اذعان داشت: تقویت حوزه‌های علمیه در دستور نمایندگی ولی فقیه در کردستان قرار دارد و به این نکته مهم باید توجه داشت که تحقق همه این کارها نیاز به کار جهادی و دلسوزی مضاعف دارد.

 نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: گاهی با کمترین امکانات و منابع مالی اما دلی و دلسوزی و رضایت خداوند، بهترین و بیشترین نتیجه حاصل می‌شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی در پایان سخنانش خطاب به علما و روحانیون گفت: از ایده‌ و نظرات تک‌تک شماها در حوزه‌های مختلف استقبال و استفاده خواهیم کرد و امیدواریم به دست باکفایت شما علمای بزرگوار بتوانیم سهم خود از خدمت به این خطه ادا کنیم.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول