اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

هزینه ۲۶ میلیارد ریالی زکات برای معیشت و سلامت روستاییان خراسان شمالی

دبیر شورای زکات استان خراسان شمالی از هزینه ۲۶ میلیارد ریالی برای معیشت و سلامت روستاییان استان خبر داد و گفت: مردم سخاوتمند این استان طی ۸ ماهه امسال ۱۸ میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی پرداخت کردند.

هزینه ۲۶ میلیارد ریالی زکات برای معیشت و سلامت روستاییان خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، مجید الهی راد با اشاره به هدف‌گذاری انجام‌شده امسال در حوزه زکات اظهار کرد: در سال جاری دبیرخانه شورای زکات استان هدف‌گذاری جمع‌آوری ۱۸ میلیارد تومان زکات را برنامه‌ریزی کرد که هم‌اکنون در ۸ ماهه امسال شاهد تحقق برنامه‌ها هستیم.

وی بابیان اینکه از مجموع زکات پرداخت‌شده طی امسال ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن زکات واجب و مستحبی است، افزود: ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان این رقم نیز زکات فطره است.

دبیر شورای زکات استان خراسان شمالی یادآور شد: طی سال گذشته مردم استان خراسان شمالی بیش از ۱۰ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند.

الهی راد ادامه داد: از مجموع زکات پرداختی امسال بیش از دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آن خاصه در بخش مسکن، درمان و معیشت نیازمندان و باقی‌مانده نیز در سایر بخش‌های نیازمندی محرومان استان ازجمله اشتغال، فرهنگی، جهیزیه، تحصیل و همچنین ساخت پروژه‌های عامل المنفعه هزینه شده است.

وی با تأکید بر اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در هر منطقه برای نیازمندان و محرومان همان منطقه هزینه می‌شود، افزود: زکات با اولویت محرومان هزینه می‌شود تا بتوانیم از این ظرفیت برای ارتقای زندگی نیازمندان استفاده کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول