اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

میزان فروش اوراق در لایحه بودجه 1400 باید تعدیل شود/ درآمدهای دولت و بودجه شرکت‌های دولتی واقعی نیست

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: متأسفانه ارقام بودجه در فروش اوراق در لایحه 1400 افزایش بسیار زیادی نسبت به سالجاری دارد و بایستی آنرا تعدیل کنیم گفت: بودجه شرکت‌های دولتی و درآمدهای دولت واقعی نیست که باید در ساختار آنرا اصلاح کنیم.

میزان فروش اوراق در لایحه بودجه 1400 باید تعدیل شود/ درآمدهای دولت و بودجه شرکت‌های دولتی واقعی نیست

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره لایحه بودجه 1400 اظهار داشت: پیش‌بینی‌هایی که از قبل صورت گرفته و هزینه‌های اوراقی که در بودجه‌های سنوات قبل از سوی دولت انجام شده  است نشان می‌دهد که ما در زمینه اوراق در سال 1400 به هیچ وجه وضعیت خوبی نخواهیم داشت.

وی در توضیح بیشتر افزود: متأسفانه ارقام بودجه در لایحه 1400 در خصوص فروش اوراق افزایش بسیار زیادی دارد و بایستی این افزایش را به نحوی در لایحه و با استفاده از اصلاح ساختار بودجه تعدیل کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: بودجه حدود 841 هزار میلیارد تومان است که ۲۵۰ هزار میلیارد آن یعنی مالیات‌ها و حقوق گمرکی درآمد واقعی محسوب می‌شود و بقیه را نمی‌توان به عنوان منبع حساب کرد.

حاجی بابایی اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی در لایحه به بودجه شرکت‌های دولتی باز می‌گردد زیرا عدد و رقم بودجه شرکت‌های دولتی واقعی نیست.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: ۹۰ درصد اصلاح ساختار را به صورت هماهنگ با دولت پیش رفته‌ایم این در حالی است که هیچ راهی جز اصلاح ساختار بودجه نداریم.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول