اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تصمیمات ستاد کرونا در حکم قانون است/ تهدید علیه بهداشت عمومی جرم است

دادستان قزوین گفت: بر اساس قانون، تصمیمات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا در حکم قانون است و الزامات قانونی دارد.

تصمیمات ستاد کرونا در حکم قانون است/ تهدید علیه بهداشت عمومی جرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد قاسمی، دادستان قزوین عصر امروز(شنبه) در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین اظهار کرد: بر اساس قانون، تصمیمات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا در حکم قانون است و الزامات قانونی دارد. 

وی افزود: از ابتدای مقابله با کرونا بنابر این بود که مردم بصورت ارادی اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند و کم تر از قوه قهریه استفاده شود، با این وجود در مواردی مجبور به استفاده از قوه قهریه هستیم. 

وی ادامه داد‌: بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، تهدید علیه بهداشت عمومی جرم  و برای آن مجازات تعیین شده  است و تشخیص جرم در  مورد کرونا نیز بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است.

قاسمی عنوان کرد: دستگاه قضایی این آمادگی را دارد که از ظرفیت های قانونی برای ملزم کردن قانون شکنان به منظور مشارکت در طرح مقابله با کرونا استفاده شود. 

وی ادامه داد: در مورد اماکن عمومی نباید مماشات شود و بدون تامل اماکن متخلف باید پلمپ شوند تا مردم ببینند که برخورد انجام می شود. 

دادستان قزوین با بیان این که، طرح خوب، باید نظارت خوبی هم داشته باشد تا اثر آن نمایان شود گفت:  باید مشوقی برای اصنافی که همکاری دارند در نظر گرفته شود از جمله این که می توان اجازه داد تا بصورت شیفتی فعالیت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول