اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آغاز ثبت‌نام در طرح پوشش سراسری بازماندگان دوره پیش‌دبستانی

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ثبت‌نام در طرح پوشش سراسری بازماندگان دوره پیش‌دبستانی از امروز آغاز شد و تا ۲۱ آذرماه ادامه دارد.

آغاز ثبت‌نام در طرح پوشش سراسری بازماندگان دوره پیش‌دبستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، مریم حدادی با بیان اینکه طرح پوشش سراسری بازماندگان دوره پیش‌دبستانی از امروز، ۱۵ آذرماه وارد مرحله اجرایی می‌شود، گفت: این طرح شامل نوآموزانی است که دارای پنج سال تمام بوده (متولدین دوم مهرماه ۹۳ تا اول مهرماه ۹۴) مشروط بر اینکه تاکنون در هیچ مرکز پیش‌دبستانی و سامانه سناد آموزش و پرورش ثبت نشده باشند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان، کودکی را نخستین و مهم‌ترین دوره زندگی انسان دانست و افزود: بنیان‌های دانش، مهارت، نگرش و ارزش از دوره پیش‌دبستانی شکل می‌گیرد و چنانچه تحول و نوآوری در این دوره حساس موردتوجه قرار گیرد، منجر به موفقیت‌های تحصیلی و اجتماعی چشمگیری در آینده و بزرگسالی خواهد شد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و کاهش چشمگیر ثبت‌نام نوآموزان در دوره پیش‌دبستانی، از تلاش مجموعه تعلیم و تربیت کشور و استان سمنان برای افزایش پوشش تحصیلی در این دوره و عدم توقف آموزش‌های آن و کاهش شکاف آموزشی دوره‌های تحصیلی و ایجاد فرصت‌های تربیتی و آموزشی برابر برای تمام نوآموزان خبر داد.

حدادی گفت: طرح پوشش سراسری بازماندگان دوره پیش‌دبستانی به‌صورت کوتاه‌مدت و مجازی انجام خواهد شد و خانواده‌ها برای ثبت‌نام فرزندان خود باید از امروز تا 21 آذرماه به سامانه راهبران به نشانی rahbaran.medu.ir  مراجعه کرده و ضمن ثبت‌نام، مرکز معین خود را انتخاب کنند.

وی همچنین اهداف اجرای از اجرای این طرح را، جذب حداکثری نوآموزان در دوره پیش‌دبستانی، بهره‌گیری مثبت از فضای آموزشی مجازی و ظرفیت مدرسه تلویزیونی ایران، استفاده از ظرفیت مراکز غیردولتی به‌عنوان پایگاه‌های کیفیت‌بخشی آموزش غیرحضوری، جلوگیری از افت تحصیلی در پایه اول پساکرونا، آموزش پیش‌نیازهای یادگیری و آگاهی بخشی عمومی و ایجاد فهم مشترک اجتماعی عنوان کرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه حدود ۶۸ درصد، یعنی 6 هزار و 240 نفر از نوآموزان دوره پیش‌دبستانی استان سمنان در سال تحصیلی جاری از تحصیل بازمانده‌اند، ادامه داد: امیدواریم با اجرای این طرح بتوان در جذب و ایجاد شرایط یادگیری و آموختن برای آنان گام‌های مؤثری برداشت.

امسال در استان سمنان، ۲۱۲ مرکز با ۳۴۱ کلاس در بخش غیردولتی متولی امر تعلیم و تربیت نوآموزان در دوره پیش‌دبستانی هستند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول