اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

جنبش دانشجویی مردم را برای یک انتخاب درست در سال ۱۴۰۰ آماده کند

دبیرکل اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان ایران با اشاره وقایع انتخابات ریاست جمهوری در سال های گذشته گفت: جنبش دانشجویی فرصت کافی دارد که با تحلیل و تبیین درست مسائل مردم را برای یک انتخاب درست و آگاهانه آماده کند.

جنبش دانشجویی مردم را برای یک انتخاب درست در سال ۱۴۰۰ آماده کند

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمدمهدی سوری دبیرکل اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان ایران دانشگاه آزاد اسلامی در میزگرد « 16 آذر و نقش جنبش دانشجویی در حل مشکلات کشور» که در این خبرگزاری برگزار شد، با اشاره به وظایف جنبش دانشجویی درباره انتخابات ۱۴۰۰، گفت: در ۴ و ۸ سال گذشته ای که انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد با توجه به دولتی که روی کار آمد تشکل‌های دانشجویی انقلابی به نوعی نسبت به آینده نگران شدند و از سوی دیگر خواصی که از لحاظ سواد سیاسی می‌توانستند آینده این دولت را پیش بینی کنند در بحث انتقال این پیش‌بینی به مردم و نسبت به تحلیلی که آن زمان از آینده کشور تا سال ۱۴۰۰ داشتند، بسیار ضعیف عمل کردند.

وی افزود: با این حال در آن زمان جنبش دانشجویی همه تلاش خود را کرد تا جامعه متوجه اتفاقاتی که در حال رخ دادن است شود اما شاید این تلاش کافی نبود. 

این فعال دانشجویی ادامه داد: در آن زمان حربه هایی که جریانات نفوذی در کشور اعمال کردند و همچنین دوگانگی ها و دودستگی هایی که با سر دادن شعارهایی همچون آزادی یا حصارکشی و صلح یا جنگ ایجاد شد کار را بسیار سخت کرده بود اما امسال شرایط متفاوت است.

سوری یادآور شد: امروز از یک سو عملکردی که دولت در هفت ساله اخیر از خودش به جا گذاشته مردم رو به ستوه آورده و از سوی دیگر فرصتی که تا به انتخابات باقی مانده و تجربه‌ای که جنبش دانشجویی انقلابی از دو دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری به دست آورده این امکان را فراهم می‌کند که با برنامه‌ریزی و با توان بیشتری در انتخابات پیش رو عمل کند.

وی تصریح کرد: آن چیزی که از ابتدای تاریخ تا به امروز حکومت های اسلامی را متزلزل کرده، نبود قدرت تحلیل سیاسی مناسب در بین جامعه اسلامی بوده است، به طور مثال در دوران حضرت علی(ع) اگر تحلیل سیاسی لشکریانی که جزو عوام بودند بالا بود هرگز فریب قرآن های بر سر نیزه را نمی خوردند یا در زمان امام حسن(ع) با آنکه ایشان از سرداران نامی در لشکر خودش برخوردار بود اما بازهم این نبودِ قدرت تحلیل سیاسی مردم بود که باعث شد ایشان صلح استراتژیک را بپذیرد این دو مثال دقیقا در برهه کنونی که ما در آن حضور داریم هم صدق می کند.

دبیرکل اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان ایران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر برخی از مردم در دوره گذشته فریب شعارهای برخی از کاندیداها را خوردند امسال شرایط متفاوت شده و جنبش دانشجویی فرصت کافی را دارد که با تحلیل درست و تبیین درست مسائل مردم را برای یک انتخاب درست و آگاهانه آماده کند. 

وی افزود: ما در اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان ساعت ها و روزها در این باره بحث و بررسی کردیم و به یکسری چارچوب ها رسیدیم و مطمئنا در ماه‌های پیش رو تا انتخابات ریاست جمهوری تمام توان خود را برای ارائه آموزش سیاسی و افزایش قدرت تحلیلی مردم نسبت به مسائل روز خواهیم گذاشت.

سوری یادآور شد: در همین راستا هم از هفته‌های آینده کلاسهای آموزشی را برگزار می‌کنیم و به صورت رایگان اقشار مختلف جامعه به خصوص دانشجویان می توانند در این کلاس ها به صورت مجازی شرکت کنند. در این دوره ها هم از اساتید مطرح در این شرایط استفاده کردیم و امیدواریم انشاالله با لطف و یاری خدا بتوانیم با افزایش قدرت تحلیلی مردم در انتخابات پیش رو  قدمی مثبت در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی برداریم.

دبیرکل اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان ایران در بخش دیگری از سخنانش درباره نقش تشکل ها برای تشکیل دولت جوان حزب اللهی گفت: دولت جوان حزب اللهی صرفاً، دولتی متشکل از افراد با خصوصیات جوان و حزب اللهی نیست بلکه تشکیل دولتی با داشتن دانش سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کافی افزون بر دو ویژگی جوان و حزب اللهی بودن است.

وی ادامه داد: تشکل های دانشجویی در همین راستا با برنامه ریزی دقیق و با پیدا کردن نواقص و مطرح کردن راه حل های دقیق و علمی به صورت تخصصی وارد عمل شده و در بخش های مختلف به ایجاد دولت جوان حزب اللهی کمک خواهد کرد. 

سوری درباره این سوال که چقدر از مطالبات جنبش دانشجویی از دولت و مجلس محقق شده، اظهار داشت: مسلما جنبش دانشجویی وظایفی دارد، باید مطالبه صریح، دقیق و تخصصی داشته باشد که همین برای ما ارزشمند است که از جانب جامعه طلب حق کنیم تا اینکه در سال های اخیر مطالبه ما از دولت به نتیجه نرسیده باشد! اینکه ما ناامید نشویم و با شجاعت و برنامه ریزی دقیق مسیر عدالت خواهی را ادامه دهیم مهم است و این هم موجب می شود سرانجام به نتیجه نیز به لطف خدا برسیم.

وی گفت: مجلس هم در این دوره و در همان ابتدای کار چالش هایی در پیش رو داشت و در ادامه با تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران ما را تا حدودی نسبت به آینده امیدوار کرد، البته هنوز یک سال نشده که مجلس جدید روی کار آمده اما در همین مدت کوتاه می‌توان گفت نسبتاً خوب عمل کرده، حال اینکه انتظار ما از مجلسی با شعار انقلابی فراتر از این ها است.

دبیرکل اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان ایران درباره مهمترین مسئله امروز کشور و جنبش دانشجویی هم گفت: یکی از مهمترین مسائل پیش روی کشور و جنبش دانشجویی بحث بصیرت افزایی است. ضرورت داشتن بصیرت، برخورداری و بهره مندی از آن در عرصه های سیاسی و اجتماعی همواره مشکل اصلی جامعه اسلامی بوده و به جرأت می توان گفت دلیل همه انحرافات سیاسی و اعتقادی که تا کنون ملت ها با آن روبرو بوده اند و بعضا به نابودی و انحطاط آنان نیز منجر شده،رفتارها، تصمیم گیریها و موضع گیریهای بدون بصیرت بوده است.

وی گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی های مکرر خود نسبت به تهاجم فرهنگی هشدار داده و در یکی از این سخنرانی ها فرموده اند: سیاست امروز سیاست اندلسی کردن ایران است، چراکه وقتی جامعه ای مشغول و گرفتار شهوات شد دیگر بصیرت خود را نسبت به مسائل پیرامونی از دست می دهد و همچون اندلس ممکن است کشور را تقدیم کفار کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول