اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

شهرداری برای منطقه 12 پایتخت طرح تفصیلی ویژه تهیه کند

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری باید برای منطقه 12 طرح تفصیلی ویژه مشابه منطقه 22 تهیه کند، گفت: رسیدگی به وضعیت ناایمن بافت فرسوده در این منطقه ضرورت دارد.

شهرداری برای منطقه 12 پایتخت طرح تفصیلی ویژه تهیه کند

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر در تذکری به شهردار درباره وضعیت بافت فرسوده در منطقه 12 تهران اظهار داشت: عدم احیای بافت فرسوده که با بافت‌های تاریخی در منطقه 12 عجین شده، مشکلات ناایمنی را به خصوص در بافت بازار پایتخت ایجاد کرده و باید مشکلات مربوطه در این زمینه مرتفع شود. 

وی بیان داشت: منطقه 12 تهران قلب تاریخی پایتخت محسوب می‌شود، ولی در اجرای طرح تفصیلی در این منطقه با یک مشکل جدی تحت عنوان بافت فرسوده مواجه بوده‌ایم و شهرداری نتوانسته این بافت‌ها را به صورت کامل احیا کند. 

وی بیان داشت: همچنین در طرح تفصیلی باید صدور پروانه برای پارکینگ‌های موردنیاز درنظر گرفته شود و تشویق مالکین به نوسازی بافت فرسوده هر چه بیشتر مورد توجه باشد. 

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران تصریح کرد: مشکل پاساژهای ناایمن و قدیمی در کنار معضل بافت بازار، یک تهدید جدی در حوزه ایمنی شهر تهران محسوب می‌شود، البته سازمان آتش‌نشانی در نصب شیرهای اطفای حریق وظایف خود را به خوبی عمل کرده است.

وی گفت: ولی به دلیل رویکردهای وزارت میراث فرهنگی، شهرداری نتوانسته حتی سقف‌های در حال فروریختن را رسیدگی کند، چرا که این وزارتخانه با این موضوع مقابله دارد و به نوعی یک قفل‌شدگی در منطقه 12 ایجاد شده و حتی یک پرونده هم قابلیت تصمیم‌گیری ندارد. 

سالاری تصریح کرد: از شهرداری درخواست دارم که طرح تفصیلی ویژه منطقه 12 را  مانند منطقه 22 تهیه کند و طی یک یا دو ماه آینده به سرانجام برسد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول