اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

«سلامت روان» عکاسی می‌شود/ فراخوان تولیدات هنری با موضوع شهید فخری‌زاده

پایگاهی اینترنتی شهید محسن فخری‌زاده وابسته به حوزه هنری برای ارسال آثار هنری مرتبط با این شهید والامقام فراخوان داد.

«سلامت روان» عکاسی می‌شود/ فراخوان تولیدات هنری با موضوع شهید فخری‌زاده

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، تارنمای شهید فخری‌زاده به نشانی www.shahidfakhrizadeh.com در راستای ارائه عمومی تولیدات حوزه هنری با موضوع شهادت شهید محسن فخری‌زاده، شهید پیشرفت، راه‌اندازی شده است. در این پایگاه، پوسترها، اشعار و دیگر تولیدات حوزه هنری با کیفیت اصلی برای استفاده عموم بارگذاری می‌شود.

هنرمندان می‌توانند آثار خود را در حوزه‌های متن (داستان، خاطره و روایت)، پوستر و عکس، فیلم و کلیپ، صوت و پادکست برای انتشار در این پایگاه با ورود به بخش «ارسال آثار مرتبط با دانشمند شهید محسن فخری‌زاده» بارگذاری کنند.

 

 

* جشنواره عکس سلامت روان، میزبان آثار عکاسان ایرانی و بین‌المللی

ششمین جشنواره بین المللی عکس سلامت روان در سه بخش با موضوع آزاد، موضوع سلامت روان و موضوع کووید-19 (کرونا)، برگزار می شود. این جشنواره با ایجاد بستری جهت هم‌افزایی و هم‌فکری از منظر دیدگاه‌های متنوع فرهنگی قصد دارد با افزایش آگاهی عمومی در زمینه سلامت روان و حساس کردن جامعه موجب ارتقاء سطح سواد سلامت روانی اجتماعی افراد و افزایش شاخص های سلامت روان شود.

عکاسان و هنرمندان می‌توانند تا ۸ دی ماه ۱۳۹۹ آثار خود را برای حضور در این رویداد به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی www.mentalhealthexhibition.ir ارسال کنند. این جشنواره مجموعا ۹ هزار یورو جوایز نقدی دارد و در پنجمین دوره این جشنواره که برگزار شد ۱۸ هزار و ۳۵۸ عکس از ۷۷ کشور دنیا ارسال و در معرض داوری قرار گرفت.

 

 

* بازدید مدیرکل هنرهای تجسمی از نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای

هادی مظفری ،مدیر کل هنرهای تجسمی به همراه معاون این اداره کل از نمایشگاه آثار قهوه‌خانه‌ای در گالری آرتیبیشن دیدار کرد.

مظفری در حاشیه این بازدید گفت: در این دوره سخت همه‌گیری بیماری کرونا و قرنطینه‌های گسترده خانگی، بسیاری از گالری‌ها به خوبی توانستند محیطی وابسته به شرایط را برای مخاطبان خود فراهم کنند. نگارخانه آرتیبیشن نیز از ابتدا با هدف نمایش آنلاین شکل گرفته بود. این گالری در این دوره تا کنون ۱۷ نمایشگاه آنلاین برگزار کرده است.

وی افزود: بسیاری از نگارخانه‌ها و فضاهای هنری در ابتدای شیوع ویروس کرونا و طرح قرنطینه تصور می‌کردند نمایش و فروش آثار هنری تنها با حضور مخاطب در فضای گالری امکان‌پذیر است ولی تجربیات این دوره به خوبی نشان داد در صورت اعتماد متقابل مخاطب به گالری و بالعکس، با برگزاری مجازی نمایشگاه ها و فروش‌های آنلاین نتایج بسیار خوبی به دست خواهد آمد.

 

 

* ساخت سردیس رضا داوری اردکانی

قدرت‌الله معماریان از هنرمندان حاضر در سومین سمپوزیوم مفاخر از ساخت سردیس دکتر رضا داوری اردکانی خبر داد و در این‌باره گفت: تا پیش از اینکه مبنا بر ساخت سردیس دکتر داوری قرار گیرد، من ایشان را از طریق برنامه‌های تلویزیون و سخنرانی‌هایشان می‌شناختم بنابراین روند کار من اینگونه نبود که صرفا به واسطه ساخت سردیس سعی در شناخت این شخصیت و چهره داشته باشم.

این هنرمند تصریح کرد: سعی کردم که در ساخت این سردیس یک برآیند از شخصیت دکتر اردکانی به مخاطب ارائه کنم به همین خاطر صرفا بر روی یک عکس تمرکز نکردم و بنا را بر این گذاشتم که ویژگی‌های این چهره برجسته در اثر کاملا منعکس شود طوری که هنگام تطابق با هر عکسی، بتوان شباهت و مشخصه ایشان را دید.

او ادامه داد: من همواره سمپوزیوم را فضایی برای آموختن می‌دانم و به آن مفتخرم زیرا معتقدم که هر چقدر در این مسیر بیاموزیم باز هم کم است و من خودم را همیشه مشتاق آموختن می‌دانم.

سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر ایران با موضوع دانشمندان کشور، این روزها با حضور ۲۱ هنرمند مجسمه‌ساز به شکل آنلاین در حال برگزاری است.

 

 

* فراخوان دوباره برای مشارکت در همایش «فرش، سنّت، هنر»

دبیرخانه علمی و اجرایی همایش «فرش، سنّت، هنر» اعلام کرد برگزاری این رویداد تخصصی که بنا بود دی‌ماه سال جاری برگزار شود، به تعویق افتاد.

تاکنون بیش از ۳۰ مقاله علمی و پژوهشی به دبیرخانه ارسال شده است که با توجه به تعویق در برگزاری همایش، نویسندگان و پژوهشگران علاقه‌مند همچنان می‌توانند مقالات خود را برای ارزیابی و داوری به این دبیرخانه ارسال کنند.

زمان جدید برگزاری همایش «فرش، سنّت و هنر» که با هدف شناخت هویت و جایگاه فرش دستباف در تاریخ، فرهنگ و هنر ایران برگزار خواهد شد، متعاقباً اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول