اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

غوغای یک نام؛ از حسینیه تا قرارگاه+ فیلم و عکس

شهید دهه هفتادی سمنانی‌ها این روزها همه را بسیج کرده و غوغای نامش از حسینیه تا قرارگاه، زنگ‌های محرومیت‌زدایی را در جنوب شهر به صدا درآورده است.

غوغای یک نام؛ از حسینیه تا قرارگاه+ فیلم و عکس

خبرگزاری فارس- سمنان: شهید «عباس دانشگر» را دیگر خیلی‌ها می‌شناسند؛ مدافع حرم سمنانی که در بیستم خرداد ۱۳۹۵ در حالی که تنها ۲۳ بهار از سن او می‌گذشت، در منطقه خلصه در حومه جنوبی حلب سوریه با موشک تاو آمریکایی به شهادت رسید.

سردار اباذری، فرمانده‌اش در سپاه به او لقب «جوان مؤمن انقلابی» داد و درباره‌اش گفت: «مجموعه سپاه یکی از فرماندهان شجاع و مدیر خود را از دست داد».

شهید دهه هفتادی سمنانی‌ها که رشادت‌هایش مورد تمجید رهبر معظم انقلاب اسلامی هم گرفت، از نسل امروز بود؛ نسلی که حتی این روزها، نامش توانسته است همه را بسیج کند.

نام «عباس» در دوران شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور از جمله استان سمنان خیلی جاها دیده می‌شود؛ از حسینیه گرفته تا قرارگاه.

خانواده، دوستان، هم‌رزمان، بسیجیان، عموم مردم و به‌خصوص جوانان شهر می‌کوشند تا با نام او، عملیات کنند؛ اما این‌بار عملیاتی از نوع خدمت‌رسانی بی‌منت.

اسم شهید دهه هفتادی سمنانی‌ها در هر کوی و برزنی، زنگ‌های محرومیت‌زدایی را به صدا درآورده؛ طبیعی است که در جنوب شهر، بیش از همه جا!

حسینیه‌ای با ماجراهای جالب

محمدحسین دانشگر که این روزها خادمی حسینیه‌ای به نام شهدای مدافع حرم را در سمنان بر عهده دارد؛ جایی که نام هم‌رزمان «عباس» می‌درخشد و امروز به مأمنی برای همدلی مردم یک شهر تبدیل شده است.

حسینیه شهدای مدافع حرم جای جالبی است؛ محل ظهور و بروز همدلی مردمی که بیش از ۵۰۰ هزار عدد ماسک در مدتی کوتاه دوخته و توزیع کرده‌اند.

یک هزار و ۴۵۲ بسته معیشتی به تعداد عمودهای مسیر نجف تا کربلا بین نیازمندان پخش کرده‌اند و ده‌ها اقدام دیگر که روایتی متفاوت می‌طلبد.

دانشگر می‌گوید: حسینیه شهدای مدافع حرم به «حسینیه همدلی» معروف شده؛ چون از ابتدای شیوع ویروس ناخوانده کرونا از اسفندماه پارسال تا امروز، در میدان بوده است.

او افزود: همه در این حسینیه دست به دست هم داده و همت کرده‌اند تا فعالیت‌های خوبی برای خدمات‌رسانی به مردم انجام شود.

این خادم‌الشهدا اضافه کرد: دوخت ماسک به مدت چهار ماه در حسینیه شهدای مدافع حرم سمنان ادامه داشت و بیش از ۵۰۰ هزار عدد ماسک در این مدت در حسینیه دوخته و توزیع شد.

دانشگر گفت: بسته‌های معیشتی نیز در راستای اجرای رزمایش همدلی، مواسات و کمک مؤمنانه در این حسینیه تهیه و بین نیازمندان، محرومان و آسیب دیدگان از کرونا در سمنان توزیع شده است.

این خادم‌الشهدا اضافه کرد: در حسینیه شهدای مدافع حرم سمنان، یک هزار و ۴۵۲ بسته معیشتی به تعداد عمودهای مسیر نجف تا کربلا پیش‌بینی و بین نیازمندان توزیع شده است.

همدلی‌های پایان‌ناپذیر

اما این‌ها همه کارهایی نیست که این روزها با نام «عباس» و هم‌رزمان شهیدش در سمنان انجام می‌شود؛ ده‌ها اقدام متفاوت دیگر هم به‌خصوص در جنوب شهر سمنان، نام شهدای مدافع حرم را یدک می‌کشد.

دانشگر می‌گوید: مرحله هفتم رزمایش کمک‌های مؤمنانه در حسینیه همدلی سمنان اجرایی شده و کارهای دیگری نیز انجام گرفته که بسیار درخور توجه است.

او افزود: بالای ۱۶۵ هزار پرس غذا در حسینیه شهدای مدافع حرم سمنان پخته و بین نیازمندان توزیع شده است؛ در کنار این، خیران حسینیه برای سلامتی امام زمان (عج) و رفع بیماری منحوس کووید-۱۹، گوسفند ذبح و بین نیازمندان توزیع کرده‌اند.

این خادم‌الشهدا اضافه کرد: امیدواریم در ادامه نیز بتوانیم برنامه‌های ویژه‌ای در این مسیر داشته باشیم و تلاش می‌شود تا این حسینیه به مرکز کارآفرینی تبدیل شود تا در سال جهش تولید نیز بتوانیم کاری درخور و ویژه در این حوزه انجام دهیم.

دانشگر بیان کرد: تا امروز تعدادی چرخ خیاطی در حد توان همراهان این حسینیه و با کمک نیکوکاران تهیه و فعال شده است؛ بانوان سمنانی از ساعت ۶ صبح تا ۱۸ عصر در این حسینیه مشغول به کار هستند.

او ادامه داد: در حوزه دوخت لوازم آشپزخانه، سفارش‌های خوبی گرفته و کارهای زیبایی نیز تهیه و تولید شده است و امیدواریم با کمک خیران، تعداد چرخ‌های خیاطی افزایش یابد تا بتوانیم به ظرفیت ۷۰ نفر شاغل در این حسینیه برسیم.

این خادم‌الشهدا افزود: اشتغال‌زایی را با اولویت مددجویان و نیازمندان دارای تقاضای کار انجام می‌دهیم و جا دارد از همه عزیزانی که در این مدت به ما کمک کردند و خیران تشکر شود.

قرارگاه و گروه جهادی و باز هم یک نام!

اما «محمدجواد قاسم‌پور»، فرمانده بسیجی سمنانی است که امسال نامش در لیست برترین فرماندهان مقاومت بسیج در استان سمنان قرار گرفت؛ او هم خود را وامدار نام «عباس» می‌داند.

قاسم‌پور می‌گوید: با شیوع ویروس کرونا، گروه جهادی شهید عباس دانشگر در قرارگاهی فعالیت‌های جهادی خود را توسعه داد و از همان روزهای ابتدایی در شهرک صنعتی سمنان و در یک شرکت دانش‌بنیان در عرصه تولید و توزیع مواد ضدعفونی‌کننده وارد عمل شد.

این فرمانده بسیجی ادامه می‌دهد: ما در مجموعه قرارگاه، کار خود را بر دو محور محبت به مردم و خدمت به مردم تعریف کرده‌ایم؛ بنابراین در طول سال در عرصه سازندگی و محرومیت‌زدایی و خدمات‌دهی به اقشار کم‌درآمد وضعیت حوزه استحفاظی البته با رویکرد توانمندسازی وارد عمل شده‌ایم.

قاسم‌پور تصریح می‌کند: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون با کمک خیران، بسته‌های معیشتی، ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان تهیه و در اختیار اقشار کم‌درآمد جامعه قرار گرفته است.

او می‌گوید: راه‌اندازی پنج کارگاه تولید ماسک، ذبح بیش از ۸۰ رأس گوسفند، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی، خدماتی و درمانی در سطح حوزه استحفاظی این قرارگاه، ضدعفونی معابر، ضدعفونی منازل بیش از ۳۵۰ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا، کمک در راه‌اندازی نقاهتگاه بیماران کرونایی از دیگر اقدامات گروه جهادی شهید عباس دانشگر محسوب می‌شود که با همت فرماندهان و بسیجیان صورت پذیرفته است.

حرف‌هایی از جنس «حاج قاسم» و «عباس»

قاسم‌پور اما حرف‌های خوب دیگری هم دارد که برگرفته از سردار دل‌ها، شهید سپهبد سلیمانی عزیزمان است و نمونه‌هایش را در وصیت‌نامه سرباز حاج قاسم، «عباس» هم خوانده‌ایم.

این فرمانده بسیجی می‌گوید: کلام نورانی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که الگو و فرمانده تمام ما پاسداران و بسیجیان است، گفته‌اند «شرط شهید شدن، شهید بودن و شهید زندگی کردن است».

این فرمانده میدان کرونا امروز عقیده دارد: بسیجی عمل به هنگام دارد و در خدمت به مردم منتظر نمی‌نشیند تا امکانات و بودجه به دستش برسد و در زمان کمک و خدمت‌رسانی به مردم با هر آنچه در چنته دارد، وارد کارزار خدمت می‌سازد تا گرهی هر چند کوچک را در حد توان و بضاعت خود باز کند.

دردهایت شنیده شد «عباس»

آری! امروز اهدافت دیده شد «عباس»؛ آنجا که فرمودی «حرکت جوهره اصلی انسان است» و این روزها با غوغای یک نام، حرکت‌های زیبایی در خدمت به مردم، دستگیری از نیازمندان، یاری محرومان و پشتیبانی از آسیب‌دیدگان کرونا در شهر به راه افتاده است.

دردهایت شنیده شد جوان مؤمن انقلابی؛ آنجا که نوشتی «درد را انسان بی‌هوش نمی‌کشد، انسان خواب نمی‌فهمد، درد را، انسان باهوش و بیـدار می‌فهمد. راستی...! دردهایم کو؟ » و این ایام، به یاد یک نام، بیداری در وسط میدان دلهره و ترس کرونا، با حضور هم‌رزمانت، معنا شده و چه دردها که رخت بربسته است.

امروز که به آرزوی دیرینه‌ات رسیده‌ای و شهادت را به چنگ آورده‌ای، این تبلور نام «عباس» است که آرامش می‌بخشد؛ راهت پررهرو باد ....

این ویدئو را ببینید:

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول