اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

هر خانه؛ یک پایگاه سلامت/ بسیج همگانی در بوشهر برای اجرای طرح «شهید سلیمانی»

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی مستلزم همکاری همه دستگاه‌هاست.

هر خانه؛ یک پایگاه سلامت/ بسیج همگانی در بوشهر برای اجرای طرح «شهید سلیمانی»

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سعید کشمیری پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی اجرا طرح شهید سلیمانی در استان بوشهر اظهار داشت: اجرای دقیق و هدفمند این طرح، قطعاً بخش عظیمی از میزان بار بیماری کرونا کاسته خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: با اجرای مناسب این طرح می‌توان از شیوع بیماری کرونا در سطح مناطق مختلف استان با کمک و همدلی و همراهی مردم و همه عزیزان کاست.

کشمیری ضمن تقدیر از خدمات و تلاش‌های ارزشمند همه عوامل و دست‌اندرکاران این طرح گفت: طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید- ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور و مبتنی بر شعار «هر خانه؛ یک پایگاه سلامت» عملیاتی می‌شود که دانشگاه علوم پزشکی هم به عنوان یکی از مجریان این برنامه همکاری و حضور فعال دارد.

استفاده از ظرفیت نیروی‌های داوطلب
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بر استفاده از ظرفیت نیروی‌های داوطلب (کادر درمان، پزشکان، پرستاران و دانشجویان) جهت حضور مشارکت حداکثری در این طرح تأکید کرد و افزود: سازمان‌دهی کمیته‌های عملیاتی و تیم‌های اجرایی بر اساس سه محور اصلی مراقبت، حمایت و نظارت در دستور کار بخش‌های مختلف قرار دارد.

وی با اشاره به انجام تست‌های گسترده، هدفمند و هوشمند خاطرنشان کرد: شناسایی همه افراد در تماس نزدیک با فرد مبتلا، جداسازی و رهگیری بیماران، تقویت فرآیند درمان و کاهش حداکثری موارد بستری در این طرح موردتوجه است.

استان بوشهر در اجرای طرح شهید سلیمانی پیشگام و پیشرو باشد

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر نیز اظهار داشت: استان بوشهر به دلیل اتحاد خوب مسؤولین باید در اجرا این طرح نسبت به استان‌های دیگر پیشگام و پیشرو باشد.

سردار علی رزمجو ابراز داشت: این طرح در شهرستان بوشهر به مرحله اجرا رسیده و انتظار این است دیگر شهرستان‌ها حداکثر تا روز دوشنبه صبح جلسات هماهنگی را انجام داده و به مرحله اجرا برسند.

وی گفت: کار را باید فعلاً با امکانات موجود در شهرستان‌ها آغاز کنیم و کار تا حدودی جلو ببریم و به دستور فرمانده سازمان بسیج، همه ظرفیت‌های بسیج در مرکز استان و شهرستان‌ها ملزم به کمک به طرح شهید سلیمانی هستند.

همکاری‌های بین بخشی سازمان‌ها برای شکست ویروس کرونا الزامی است
رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی مسؤول سلامت مردم است ولی بقیه ارگان‌ها نیز نسبت به ساختار و رسالت سازمانی خود مسؤولیت‌هایی دارند که در خصوص مبارزه با بیماری کرونا باید انجام دهند.

 مرادعلی فولادوند اظهار داشت: برای شکست ویروس کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی فردی، اجتماعی و همکاری‌های بین بخشی سازمان‌ها و ارگان‌ها امری الزامی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی نقش بسیار مهمی در نشان دادن اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و آموزشی بیماران مبتلا به ویروس کرونا با هر شغل و عنوانی است افزود: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در اصل پیشگیری و جلوگیری از انتشار ویروس در بین افراد جامعه است.

فولادوند ضمن تشکر از تلاش‌های مدافعان سلامت افزود: یکی از وظایف مهم تیم‌های تشکیل‌شده باید ارتقاء سواد سلامت مردم در این حوزه باشد و ارگان‌های مسؤول فرهنگ‌سازی ازجمله صداوسیما، جراید و... باید فعالانه وارد این عرصه شوند.

طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان بوشهر در حال اجراست
معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی بیماری کووید ۱۹ با مشارکت این دانشگاه و سپاه امام صادق (ع) در استان بوشهر در حال اجراست.

محمدمهدی خواجه ئیان تصریح کرد: در این طرح مدیریت و کنترل اپیدمی ویروس کرونا به شیوه محله و خانواده محور و مبتنی بر شعار "هر خانه؛ یک پایگاه سلامت " عملیاتی می‌شود.

وی بر استفاده از ظرفیت نیروهای داوطلب (کادر درمان، پزشکان، پرستاران و دانشجویان) برای حضور مشارکت حداکثری در این طرح تأکید کرد و افزود: سازمان‌دهی کمیته‌های عملیاتی و تیم‌های اجرایی بر اساس سه محور اصلی مراقبت، حمایت و نظارت در دستور کار بخش‌های مختلف قرار دارد.

خواجه ئیان گفت: انجام تست‌های گسترده، هدفمند و هوشمند در مناطق تعیین‌شده، بیماریابی فعال و شناسایی همه افراد در تماس نزدیک با فرد مبتلا، جداسازی و رهگیری بیماران، تقویت فرآیند درمان و کاهش حداکثری موارد بستری در این طرح موردتوجه است.

وی یادآور شد: حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای، تعیین و اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت‌ها و تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری از دیگر راهبردهای مصوب در اجرای طرح شهید سلیمانی است.

خواجه ئیان بابیان اینکه در طرح شهید قاسم سلیمانی هر منزل یک مرکز بهداشت تلقی می‌شود، گفت: بر اساس این طرح از طریق پایگاه‌های مقاومت بسیج محله‌ها کمک‌های پیشگیری و همیاری ارائه می‌شود تا به افراد مبتلا در بحث قرنطینه کمک‌رسانی شود.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های طرح شهید سلیمانی حمایت از افرادی است که به علت ابتلا به کرونا در خانه مانده‌اند و بر این اساس برای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا بسته‌های معیشتی به این افراد داده می‌شود.

خواجه ئیان افزود: افراد مراجعه‌کننده به درب خانه‌ها دارای کارت شناسایی عکس‌دار و مهرشده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر هستند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول