اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج به 150 هزار مترمکعب در شبانه‌روز می‌رسد

معاون مهندسی و توسعه فاضلاب شرکت آبفا استان کردستان گفت: ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج که همن‌اکنون ارتقای این پروژه در حال انجام است، به 150 هزار مترمکعب در شبانه‌روز افزایش می‌یابد.

ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج به 150 هزار مترمکعب در شبانه‌روز می‌رسد

جمشید زرین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: پروژه ارتقای تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج با 45 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه ارتقای تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج با هدف افزایش 51 هزار مترمکعبی ظرفیت تصفیه اجرا می‌شود، افزود: این تصفیه‌خانه در صورت تکمیل 235 هزار نفری جمعیت را زیر پوشش قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در جهان کنونی موضوع دفع فاضلاب خانگی به عنوان یکی از شاخص‌های مهم زیست محیطی مطرح است و به همین دلیل سازمان جهانی بهداشت همواره تأکید می‌کند که لوله کشی آب شهری هنگامی اهمیت و ارزش اصلی خود را خواهد داشت که در کنار آن شبکه جمع‌آوری، انتقال و تصفیه بهداشتی فاضلاب نیز وجود داشته باشد.

معاون مهندسی و توسعه فاضلاب شرکت آبفا استان کردستاناعلام کرد: در همین راستا ایجاد و ارتقای تصفیه خانه‌های فاضلاب با سرعت و جدیت بیشتری در دستور کار است و در استان کردستان نیز یکی از پروژه‌ها ارتقای تصفیه خانه فاضلاب سنندج است.

زرین با اشاره به پیشرفت فیزیکی این پروژه بیان کرد: این پروژه در حال حاضر  45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت تصفیه فاضلاب در تصفیه‌خانه سنندج 99 هزار مترمکعب در شبانه‌روز بوده که برای 465 هزار نفر ایجاد شده است.

وی در پایان گفت: ظرفیت تصفیه این پروژه پس از ارتقاء قرار است به 150 هزار مترمکعب در شبانه‌روز و برای جمعیت 700 هزار نفری باشد که برای تحقق این هدف تاکنون 250 میلیارد ریال و 110 هزار یورو هزینه شده است.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول