اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

توسعه شبکه توزیع آب گیلان به میزان ۹۷ کیلومتر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با بیان اینکه میزان ۹۷ کیلومتر توسعه شبکه توزیع آب را در ۶۰ نقطه استان داشتیم، گفت: میزان ۹۶ درصد مشترکان شهری و ۷۳ درصد مشترکان روستایی با ۸۲۹ هزار مشترک تحت پوشش ما قرار دادند.

توسعه شبکه توزیع آب گیلان به میزان ۹۷ کیلومتر

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسینی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در سالن جلسات آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به اینکه یک هزار و ۷۱۲ روستا تحت پوشش ما هستند، اظهار کرد: میزان ۹۶ درصد مشترکان شهری و ۷۳ درصد مشترکان روستایی با ۸۲۹ هزار مشترک تحت پوشش ما قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه یک‌میلیون و ۵۷ هزار خانوار تحت پوشش ما هستند، افزود: یک هزار و ۸۳۸ مخزن با ۵۳۰ هزار متر مکعب آب در مناطق مختلف را تحت پوشش قرار داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با بیان اینکه در ۳۱ استان شرکت‌های یکپارچه تشکیل‌شده‌اند، گفت: در نقاط مختلف استان در حال ارائه خدمت به مردم هستیم و پاسخگویی به مردم در ۱۶ نقطه به مشترکین روستایی انجام می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه در ۵۲ منطقه استان بیان مشکلات به‌صورت غیرحضوری است، تصریح کرد: مردم درگذشته باید برای خدمت به مرکز استان مراجعه می‌کردند اما اکنون دیگر نیاز نیست و از همان محل خود می‌توانند پیگیر مشکلات باشند.

وی با بیان اینکه از موازی کاری جلوگیری شده است، افزود: علی‌رغم اینکه در تابستان امسال افزایش مصرف را به دلیل شیوع کرونا داشتیم اما در بحث افزایش تولید نیز اقدامات خوبی داشتیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به اینکه به میزان ۸۷۰ لیتر بر ثانیه ظرفیت تولید را از طریق تصفیه‌خانه‌های جدید افزایش دادیم، بیان کرد: تصفیه‌خانه‌های قدیمی را بهسازی کرده‌ایم و این روال در ماه‌های آینده نیز ادامه دارد.

حسینی با بیان اینکه میزان آب‌رسانی در ۲۲ روستا استان را افزایش داده‌ایم، گفت: با ایجاد پمپاژهای جدید و ارتقا ایستگاه‌های پمپاژ مشکلات مناطق چاف و چمخاله را برطرف کرده‌ایم و دیگر مشکل قطعی آب را در آن مناطق نداریم.

وی با اشاره به اینکه ۹۷ کیلومتر توسعه شبکه توزیع آب را در ۶۰ نقطه استان داشتیم، بیان کرد: در مرکز استان گیلان ۱۲ روستا از خدمات آب شرب بهره می‌برند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با بیان اینکه کمیته مطالعات شرکت‌های یکپارچه جهت خدمات‌رسانی به مردم تشکیل‌شده، افزود: آب‌رسانی به روستاها ازجمله برنامه‌های مهم ما است و برنامه‌های مجموعه ما به‌صورت از پیش تعیین‌شده و مرحله‌به‌مرحله انجام خواهد شد.

حسینی با اشاره به اینکه ارائه خدمات منسجم به مردم در اولویت ما است، بیان کرد: تمام تلاش خود را جهت کاهش مشکلات مردم انجام می‌دهیم و سامانه ارتباط مردمی ۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب به کلیه مردم استان خدمت می‌دهد.

وی با بیان اینکه در ایام شیوع کرونا افزایش مصرف را در موارد مختلف داشتیم، گفت: در تابستان امسال به‌طور میانگین افزایش مصرف خیلی چشمگیر بود و میزان مصرف ۴۰ درصد افزایش پیداکرده بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به اینکه مدیریت‌های لازم باعث شد که شاهد افت فشار زیادی نباشیم، بیان کرد: در شهرها و روستا وظیفه آب‌رسانی را بر عهده‌داریم اما در روستا شاهد پراکندگی خاصی هستیم و خدمات در ماه‌های آینده مرحله‌به‌مرحله افزایش پیدا می‌کند.

حسینی با بیان اینکه میانگین بارندگی در استان گیلان یک هزار میلی‌متر است، گفت: آب شرب محدودیت‌های زیادی دارد و منابع باید کیفیت لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ شهر استان گیلان آبشان از تصفیه‌خانه بزرگ گیلان تأمین می‌شود، بیان کرد: از بابت تأمین آب باکیفیت مناسب محدودیت‌های زیادی داریم اما این کار محقق شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با بیان اینکه علی‌رغم اینکه در استان پربارش هستیم اما در تأمین آب شرب نیاز به منابع مختلف داریم، گفت: پایداری تأسیسات را در سراسر استان ایجاد کرده‌ایم و از طریق ایجاد واحدهای پمپاژ میزان فشار آب در مسکن مهر رشت را نیز افزایش داده‌ایم.

حسینی با اشاره به اینکه در رابطه باکیفیت آب شرب تمام استانداردهای لازم را رعایت می‌کنیم، افزود: با ایجاد راه‌اندازی تصفیه‌خانه بزرگ گیلان میزان کیفیت آب شرب افزایش پیداکرده است اما امکان دارد در برخی از مناطق مشکلات وجود داشته باشد اما بااطلاع رسانی مردم مرحله‌به‌مرحله درصدد رفع این مشکلات هستیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول