اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

حضور ۵۰ داوطلب هلال احمر ملایر در طرح شهیدسلیمانی

رئیس جمعیت هلال احمر ملایر از حضور ۵۰ داوطلب هلال احمر ملایر در طرح شهید سلیمانی خبر داد.

حضور ۵۰ داوطلب هلال احمر ملایر در طرح شهیدسلیمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر شهاب عظیمی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‎های هلال احمر از زمان  شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: اجرای طرح آمران سلامت توسط جمعیت هلال احمر از جمله فعالیت‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه طرح ناظران سلامت  که  قرار بود با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان انجام شود با طرح جامع شهید سلیمانی ادغام شده افزود: نیروهای هلال احمر در این طرح حضور دارند.

رئیس جمعیت هلال احمر ملایر با بیان اینکه در طرح جامع شهید سلیمانی ۵۰ نفر از هلال احمر در حوزه آموزش، نظارت و حمایت حضور دارند افزود: هلال احمر محلی برای حضور داوطلبان و امدادگرانی که ایثارگرانه در خدمت مردم هستند.

وی با اشاره به فعالیت‌های سه پایگاه امداد جاده‌ای مستقر در شهرستان ملایر گفت: ظرفیت و نیازمندی‌های پایگاه مستقر در جاده آورزمان در نظر گرفته نشده و نیروهای این پایگاه در حال حاضر در محل آتش نشانی مستقر هستند.

عظیمی با بیان اینکه کلنگ‌زنی این پایگاه قبلا انجام شده اما اعتباری برای ساخت آن در نظر گرفته نشده تصریح کرد: ابتدا باید یک پنجم مبلغ مورد نیاز برای ساخت این پایگاه از منابع داخلی شهرستان تامین و بعد از تبدیل به یک پروژه نیمه‌کاره، سازمان مابقی منابع را تامین کند.

وی یکی از مشکلات جمعیت هلال احمر ملایر را کمبود نیروی انسانی برشمرد و گفت: در حال حاضر پایگاه‌های امداد جاده‌ای با نیروهای داوطلب فعالیت دارند و نیازمند تامین اعتبارات لازم برای جذب نیروی انسانی هستیم.

رئیس جمعیت هلال احمر ملایر با بیان اینکه سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ملایر در حال حاضر در مدرسه شهید بیات سابق مستقر است گفت: بنای این ساختمان قدیمی است و باید اقدامات لازم برای جابجایی ساختمان این سازمان هرچه زودتر انجام شود.

وی با اشاره به لزوم تامین اعتبارات لازم برای ساخت زمینی که در اختیار جمعیت هلال احمر شهرستان است گفت: سوله مدیریت بحران که قبلا در اختیار شهرداری بوده، به جمعیت هلال احمر سپرده شده و و قصد داریم تعداد یک‌هزار تخته چادر را برای مواقع ضروری در این مکان دپو کنیم که تاکنون ۱۶۰ تخت آن تامین و آماده شده است. 

عظیمی ساخت یک انبار در محوطه سازمان جمعیت هلال احمر شهرستان را از دیگر برنامه‌های در حال اقدام جمعیت هلال احمر برشمرد و افزود: اقدامات قانونی ساخت این انبار انجام شده و در مرحله تغییر کاربری شهرداری هستیم. 

وی با بیان اینکه هر استان مجاز به داشتن یک داروخانه مرکزی هلال احمر است و شهرستان ملایر از نظر قانونی نمیتواند این داروخانه را داشته باشد، تصریح کرد: زمین زایشگاه در اختیار هلال احمر قرار گرفته  و دارای ظرفیت بالایی است که امیدواریم با همکاری شهرداری بتوانیم از ظرفیت آن به عنوان محل استقرار سازمان جوانان، کلاس‌های آموزشی، خدمات درمانی و ایجاد ظرفیت‌های تجاری با هدف اشتغالزایی و درآمدزایی استفاده کنیم. 

رئیس جمعیت هلال احمر ملایر در ادامه تقدیر از داوطلبان نمونه، راه‌اندازی پویش «من داوطلب هستم» در فضای مجازی، فراخوان عضوگیری، غباروبی گلزار شهدا و تقدیر از دانشجویان فعال در پنج کانون فعال دانشجویی ملایر بمناسبت روز دانشجو عضویت افتخاری را از برنامه‌های انجام شده از ابتدای هفته جاری به مناسبت هفته داوطلب برشمرد.

وی از  توزیع ۵۰ بسته معیشتی هر بسته  به ارزش ۳۰۰ هزار تومان در بین خانواده‌های نیازمند خبر داد و نصب بنرهای تبلیغاتی و تقدیر از نیروهای خانه هلال را از دیگر برنامه‌های در حال انجام در ملایر دانست.

وی با اشاره به شعار هلال احمر تحت عنوان "هر خانه یک امدادگر است" تصریح کرد: در حال رایزنی با آموزش و پرورش با هدف اضافه شدن آموزش کمک‌های اولیه به دروس دانش آموزان هستیم که فعلا شیوع کرونا کار را سخت کرده و جمعیت هلال احمر نیز مانند سایر نهادها نیازمند جایگزینی فضای مجازی برای آموزش مطالب است. 

 انتهای پیام/89013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول