اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

مشکل فاضلاب شهرهای خوزستان باید ریشه‌ای حل شود

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مشکل فاضلاب شهرهای خوزستان باید ریشه‌ای حل شود و موانعی که مانع پیشرفت طرح جامع فاضلاب است باید مرتفع گردد.

مشکل فاضلاب شهرهای خوزستان باید ریشه‌ای حل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،آیت الله موسوی جزایری زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان عصر امروز در دیدار حجت‌الاسلام درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور و هیات همراه ضمن ابراز خرسندی از حضور مسئولین بازرسی کشور در اهواز گفت: تشریف فرمایی شما جهت بررسی مشکلات و تفقد رئیس قوه قضائیه جناب آیت الله رئیسی مرهمی بر آلام مردم رنج‌دیده است. 

وی به معضل آبگرفتگی خوزستان اشاره کرد و گفت: برخلاف سال قبل که مشکل آبگرفتگی مربوط به پر شدن رودخانه‌ها بود امسال  مشکل اصلی مربوط به خرابی‌ فاضلاب‌ها و مشکلات در زیر ساخت هاست.

وی افزود: مشکل فاضلاب شهرهای خوزستان باید ریشه‌ای حل شود و موانعی که مانع پیشرفت طرح جامع فاضلاب است باید مرتفع گردد.

آیت الله موسوی جزایری علاوه بر تسریع در تکمیل طرح جامع فاضلاب بر ضرورت اقدامات فوری نیز تاکید کرد و گفت: در کنار این طرح که ممکن از بیش از دوسال زمان ببرد لازم است اقدامات موقتی صورت گیرد که آب‌های سطحی دفع شوند. 
وی گفت: برای نمونه یکی از اقدامات موقت که سابقا اجرا می‌شد دفع آب به وسیله پمپ‌ها بوده است که ظاهرا در حال حاضر تعداد آن‌ها برای دفع این حجم از آب کافی نیست لذا ضرورت دارد که به مقدار نیاز تهیه گردد. 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان بیانات خود به ناکافی بودن بودجه استان اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلات وسیع  زیرساختی که در استان خوزستان وجود دارد، بودجه اختصاصی به این استان کفاف رفع مشکلات را نمی‌دهد.
وی افزود: با توجه به این‌ که نفت از این استان استخراج می‌شود ولی شاهد این هستیم که ٣ درصد از فروش آن بین همه استان‌های محروم تقسیم می‌گردد که نیاز به توجه ویژه‌ای به استان خوزستان می‌باشد.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول