اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

جبران کمبود ذخایر خونی استان اصفهان/ همچنان به اهدای خون و پلاسما نیاز داریم

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: با توجه به وضعیتی که اواخر آبان و اوایل آذر ماه در خصوص کاهش ذخایر خون به وجود آمد با فراخوانی که انجام شد، مردم استقبال خوبی کردند و کمبود ذخایر خونی به طور کامل جبران شد.

جبران کمبود ذخایر خونی استان اصفهان/ همچنان به اهدای خون و پلاسما نیاز داریم

مجید زینلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت ذخیره خون مرکز انتقال خون استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به وضعیتی که اواخر آبان و اوایل آذر ماه در خصوص کاهش ذخایر خون به وجود آمد با فراخوانی که انجام شد، مردم استقبال خوبی کردند و مراجعات بسیاری در این مدت داشتیم و کمبود ذخایر خونی به طور کامل جبران شد.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت ذخایر خون استان خوب است اما این بدین معنا نیست که دیگر مردم برای اهدای خون مراجعه نکنند، گفت: باید توجه کنیم که مصرف خون همیشگی است و در همه ایام سال مراکز درمانی و بیماران تالاسمی نیاز به خون دارند و اتاق‌های عمل همیشه فعال است، در کل همان طور که مصرف خون همیشگی است، اهدای خون هم باید همیشگی و مداوم باشد.

وی با تأکید بر اینکه مردم اهدای خون را به یک روز و یک مناسبت و یک بحران خاص نباید موکول کنند، بیان داشت: از مردم درخواست داریم همان طور که در این چند روز به ما پاسخ خوبی دادند و مراجعه کردند، همچنان برای اهدای خون مراجعه کنند تا ما بتوانیم نیاز مراکز درمانی را تأمین کنیم.

زینلی با اشاره به روند اهدای پلاسمای بیماران بهبودیافته از کرونا عنوان کرد: مراجعه برای اهدای پلاسما روزانه بین ۲۵ تا ۳۰ نفر است که نسبت به ماه‌های گذشته افرایش قابل توجهی داشته است اما نیاز مراکز درمانی همچنان پابرجا است و نیاز به پلاسما دارند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با تأکید بر اینکه بهبودیافتگان کرونا به شکرانه سلامت برای اهدای پلاسما مراجعه کنند تا بتوانیم پلاسمای مورد نیاز بیمارانی که در حال حاضر درگیر کرونا هستند را تأمین کنیم، ادامه داد: از ابتدای پلاسمادرمانی تاکنون نزدیک به هزار و ۱۰۰ واحد پلاسما جمع‌آوری و مصرف شده و این نیاز همچنان ادامه دارد و بهبودیافتگان برای اهدای پلاسما به مرکز خواجو مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به گروه خونی خاصی نیاز داریم و دعوت‌مان از همه گروه‌های خونی برای اهدای خون است، خاطرنشان کرد: مراکز اهدای خون پراکنده است و در همه شهرهای استان اصفهان مراکز انتقال خون نداریم اما به طور متوسط از هر هزار نفر ۲۶ نفر اهدای خون داریم که آمار قابل توجهی است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول