اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اخبار پلیس در مازندران| از برگشت 44 هزار خودرو در اجرای طرح محدودیت های تردد تا کشف ۹۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ غیرمجاز در شهرستان چالوس

فرمانده انتظامی مازندران از برگشت 44 هزار خودرو در اجرای طرح محدودیت‌های تردد در شهرستان های با وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی سطح استان خبر داد.

اخبار پلیس در مازندران| از برگشت 44 هزار خودرو در اجرای طرح محدودیت های تردد تا کشف ۹۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ غیرمجاز در شهرستان چالوس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار "مرتضی میرزایی" طی گفت‌وگویی از  از برگشت 44 هزار خودرو در اجرای طرح محدودیت‌های تردد در شهرستان های با وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی سطح استان خبر داد و اظهار کرد: هدف پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و در راستای تدابیر ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های ترافیکی و ممنوعیت تردد در شهرستان‌های با وضعیت قرمز و نارنجی از اول آذرماه جاری در سطح استان به اجرا درآمد.

وی از اجرای این طرح در ۵۶ نقطه از مبادی ورودی استان و شهرستان‌ها خبر داد و تصریح کرد: در استان مازندران پنج شهرستان دارای وضعیت قرمز و سایر شهرستان‌ها دارای وضعیت نارنجی هستند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه از آغاز اجرای این طرح تاکنون بیش از ۴۴ هزار دستگاه خودرو از مبادی ورودی شهرهای استان برگشت داده شدند، افزود: طی این مدت بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰ خودرو به دلیل نقض قوانین و مقررات مربوط به محدودیت‌های ترافیکی در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی از ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان اعمال قانون شدند.

میرزایی با بیان اینکه این محدودیت‌ها شامل خودروهای امدادی و درمانی، انتظامی، حمل بار و مسافر نمی‌شود، تصریح کرد: ممنوعیت‌های تعیین شده برای کارکنان دستگاه‌های دولتی که محل سکونت آنها با محل کار آن‌ها در یک نقطه قرار ندارد، هموطنانی که نوبت عمل جراحی دارند و افرادی که دارای احضاریه زمان حضور در موعد مقرر تعیین شده هستند با ارائه مدارک مثبته شامل نخواهد شد.

وی همچنین از اعمال محدودیت‌های تردد از ساعت ۲۱:۰۰ شب تا ۴:۰۰ بامداد در شهرها خبر داد و افزود: با استفاده از دوربین‌های پایش تصویری نسبت به نظارت و کنترل شهرها توسط پلیس راهور اقدام و در صورت مشاهده خودروها نسبت به اعمال قانون اقدام خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران از سایر خودروهایی که قصد ترددهای بین شهری را دارند، خواست برای تردد در شهرهای فاقد کنارگذر و یا کمربندی از معابر شهری که برای این منظور در نظر گرفته شده، بدون هرگونه توقف در طول مسیر اقدام کنند.

سردار میرزایی با اشاره به اجرای طرح بازدید از واحدهای صنفی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در سطح استان، گفت: در این راستا با همکاری کارشناسان اداره صمت، بهداشت و درمان و اصناف از ۱۰ هزارو ۳۰۵ واحد صنفی سطح استان بازدید شد که ۴۵۶ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های صادره پلمب شدند.

وی از همکاری خوب شهروندان، کسبه‌ها و رانندگان وسایل نقلیه در اجرای هرچه بهتر این طرح با پلیس قدردانی کرد و گفت: پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا نیازمند عزم ملی و همگانی است و هم افراد جامعه در راستای پیشگیری از این بیماری باید به وظیفه شهروندی خود عمل کنند.

*کشف ۹۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ غیرمجاز در شهرستان چالوس 

عابدی‌نیا در تشریح این خبر افزود: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی شهرستان چالوس با همکاری ماموران اداره بهداشت و کارشناسان اداره صمت موفق به کشف ۹۰۰ کیلوگرم مرغ منجمد شدند.

وی افزود: در بررسی‌های کارشناسی مشخص شد، متهم با خرید مرغ‌های منجمد و آب کردن یخ‌های آن، مرغ‌ها را به صورت غیر بهداشتی خرد کرده و به عنوان کشتار روز با قیمت گزاف در بین مردم عرضه می‌کرد.

فرمانده انتظامی چالوس به شهروندان هشدار داد برای خرید مواد غذایی از فروشگاه‌های معتبر و قابل اعتماد خرید کنند و هرگونه اخبار در خصوص احتکار و تخلفات صنفی را به پلیس گزارش کنند.

*کشف سرقت لوازم خانگی به شیوه بیهوشی در بابلسر 

"حسین زارع" با اعلام این خبر گفت : در پی کسب خبری مبنی بر وقوع چندین فقره سرقت لوازم خانگی از رانندگان خودروهای باری در شهرستان بابلسر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات فنی و بررسی صحنه سرقت ، کارآگاهان پلیس آگاهی دریافتند، سارق پس از سفارش لوازم خانگی از استان‌های غربی کشور با جلب اعتماد فروشندگان و ارسال لوازم خانگی توسط خودروی باری به شهرستان بابلسر، راننده را به منزلی که قبلا با مدارک جعلی اجاره کرده بود هدایت و با پذیرایی از راننده با آب میوه یا چای مسموم، او را بیهوش و اقدام به سرقت لوازم خانگی می‌کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر افزود: با شناسایی سارق این فرد با هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

زارع با اشاره به کشف خودرو و اموال سرقتی در مخفیگاه متهم، تصریح کرد: متهم در تحقیقات اولیه منکر سرقت شده ولی با توجه به ارائه مدارک و مستندات به ۲ فقره سرقت اعتراف کرد.

وی اظهار کرد : متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و با قرار مناسب روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی بابلسر همچنین به شهروندان توصیه کرد از اعتماد به افراد غریبه و قبول مواد خوراکی و نوشیدنی از کسانی که مدت زمان کوتاهی از آشنایی شما با آنها می‌گذرد و شناختی از وی ندارید خودداری کنید.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول