اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دولت عراق: پرونده آوارگان به طور کامل بسته می‌شود

وزارت امور مهاجرت عراق اعلام کرد که با بسته شدن 16 اردوگاه طی هفته‌های اخیر پرونده آوارگان طی روزهای آتی به طور کامل بسته می‌شود.

دولت عراق: پرونده آوارگان به طور کامل بسته می‌شود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور مهاجرت عراق روز سه شنبه اعلام کرد که با بسته شدن 16 اردوگاه آوارگان طی چند هفته گذشته در عراق پرونده آوارگان در این کشور به طور کامل بسته می‌شود.

«کریم النوری» معاون وزارت امور مهاجرت عراق در اظهاراتی خبری گفت: «وزارت مهاجرت عراق تصمیم دارد همه اردوگاه‌های آوارگان را تعطیل کند و ساکنان آنجا را داوطلبانه به محل‌های زندگی قبلی خود بازگرداند. در حال حاضر تنها پنج اردوگاه در سراسر کشور جز منطقه کردستان عراق باقیمانده است، علاوه بر 26 اردوگاه یگر که اغلب ساکنان آنجا از ایزدی‌های سنجار و مناطق پیرامون منطقه کردستان عراق هستند.»

وی افزود:« روند بستن اردوگاه‌ها و انتقال خانواده‌هایشان طبق میل خودشان انجام می‌شود، کما اینکه اکثر آوارگان به خانه هایشان بازمی‌گردند و کسانی که به دلیل مسائل قومی عشایری و اختلافاتی که بین اقوام خودشان است قصد بازگشت به مناطق قبلی خود را ندارند به جای دیگر منتقل می‌شوند.»

به گفته نهادهای غیردولتی، عراق بارها قصد خود را برای تعطیلی اردوگاه‌ها اعلام کرده است، اما مقامات بغداد این روند را از دو ماه پیش، به شکل قابل توجهی سرعت بخشیده‌اند.

بیش‌تر آوارگان عراق، در جریان حمله گروهک تروریستی «داعش» در تابستان ۲۰۱۴ میلادی خانه و کاشانه خود را از دست دادند که شمار آنها بیش از سه میلیون نفر در این کشور تخمین زده شد و بخش کمی از آوارگان نیز بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ میلادی در نتیجه برخی درگیری‌های محلی، آواره شده بودند.

آمارهای غیر رسمی در سال‌های گذشته از وجود پنج میلیون آواره در عراق به علت حملات تروریست‌های داعش به شهرها و روستاهای عراق خبر می‌دادند، اما «کریم النوری»، قائم‌مقام وزارت امور مهاجران وآوارگان عراق، در گفت وگو با «الشرق الاوسط» تأکید کرد که اکنون شمار آوارگان ۵۰ هزار خانوار است که اگر به طور متوسط جمعیت هر خانوار را ۵ نفر حساب کنیم ۲۵۰ هزار آواره در عراق وجود دارد که اکثر آنها در منطقه کردستان عراق هستند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول