اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فرصت پایتختی نهج‌البلاغه در کاشان نباید بیهوده از دست برود

استاندار اصفهان گفت: نباید زمان را برای بهره‌مندی بهتر از پایتخت نهج‌البلاغه‌ای کاشان بیهوده هدر بدهیم و باید با برنامه‌ریزی دقیق پیش برویم.

فرصت پایتختی نهج‌البلاغه در کاشان نباید بیهوده از دست برود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، عباس رضایی ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی طرح ملی کاشان پایتخت نهج‌البلاغه ایران با بیان اینکه، باید تلاش کنیم تا شرمنده امیرالمئنین نباشیم و ذخیره‌ای برای آخرتمان باشد، اظهار کرد: قدمت تاریخی کاشان در نهج‌البلاغه مسؤولیت و رسالت همگان را بیشتر می‌کند و انتظار داریم کاشان خلاقیت و نوآوری را در ترویج نهج‌البلاغه ارائه دهد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه نهج‌البلاغه متعلق به تمام شیعیان جهان است و باید در سطح بین‌المللی  نیز دیده شود، افزود: نباید زمان را برای بهره‌مندی بهتر از پایتخت نهج‌البلاغه‌ای کاشان بیهوده هدر بدهیم و باید با برنامه‌ریزی دقیق پیش برویم.

وی با بیان اینکه رسانه ملی نامه‌ها و حکمت‌های نهج‌البلاغه را پخش کند، تصریح کرد: باید گروه قوی تشکیل شود تا ساختار تعیین‌شده نهج‌البلاغه کاشان را به‌صورت هفتگی برگزار شود

رضایی بابیان اینکه باید جوایزی برای کسانی که قسمت‌هایی از نهج‌البلاغه را حفظ می‌کنند در نظر گرفته شود: تصریح کرد: مسؤولان و مدیران سخنان حضرت علی (ع) را در دستور کار خود قرار دهند تا در قیامت در پیشگاه ائمه اطهار خجالت‌زده نباشند.

علی‌اکبر مرتضایی نیز در این نشست افزود: منطقه مشهد اردهال به خاطر تشابه شهادت سلطان‌علی بن امام محمدباقر (ع) با نحوه شهادت حضرت امام حسین (ع) به کربلای ایران شهرت دارد و حضور این حضرت موجب خیر و برکت برای شهرستان کاشان شده است.

وی خاطرنشان کرد: دارالمؤمنین کاشان بزرگان و فعالان بسیاری در حوزه علمی و فرهنگی دارد که به بحث تفسیر آیات و روایات بزرگان اسلام پرداخته‌اند.

به گفته وی، شهرستان کاشان دارای ۵۰ حافظ کل نهج‌البلاغه است که امیدواریم با طرح پایتختی کاشان هرروز برشمار این عزیزان افزوده شود و پرچم این افتخار همیشه برای منطقه سرافراز باقی بماند.

فرماندار ویژه کاشان با یادآوری فرازی از نامه حضرت امیر المومنین (ع) خطاب به مالک اشتر فرماندار مصر مبنی بر لزوم دیدار چهره به چهره با مردم پیشنهاد داد که فرمانداران بخشی از زمان خود را با مردم بگذارند و مردم بدون نگرانی مشکلات خود را مطرح کنند؛ این مهم اکنون با دستور استاندار اصفهان روزهای دوشنبه در فرمانداری‌های ۲۴ شهرستان اصفهان رخ می‌دهد و مردم بدون واسطه مشکلات خود را مطرح می‌کنند.

جانشین ستاد اجرایی طرح ملی کاشان پایتخت نهج‌البلاغه ایران تأکید کرد: برای اثرگذاری هر چه بیشتر نهج‌البلاغه و کلام حضرت امیر المومنین (ع) برای جوانان و مردم لازم است کاشان رنگ و بوی نهج‌البلاغه به خود بگیرد و تمامی ارگان‌ها اقدامات فرهنگی خود را با محوریت این موضوع پیاده‌سازی کنند.

وی با تأکید بر اینکه موضوع آموزش در دانشگاه و ارائه نهج‌البلاغه به‌ عنوان یک درس یا رشته علمی دانشگاهی از اهمیت بسیاری برخوردار است، ادامه داد: اگر دانشجو در دانشگاه با تفاسیر و کلام حضرت امیر المومنین (ع) شناخت درستی پیدا کند می‌توانند مبلغ ترویج این کتاب ارزشمند باشد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از راهکارهایی که می‌توانند موجب ترویج و تولید مقالات علمی و کتاب‌های بسیاری در حوزه تفسیر و انعکاس مفاهیم نهج‌البلاغه باشد برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی برای این موضوع است که امیدواریم با مهار ویروس کرونا اقدام‌های ارزشمندی در این خصوص صورت گیرد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۸/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول