اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تولید ۹۹۷ تن عسل در زنبورستان های استان قزوین

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۹۹۷ تن عسل در زنبورستان های این استان تولید شده است .

تولید ۹۹۷ تن عسل در زنبورستان های استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی شاپورزاده، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان این که، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۹۹۷ تن عسل در زنبورستان های این استان تولید شده است، اظهار داشت: این میزان عسل در ۲هزار و ۴۶ واحد زنبورستان تولید شده است .

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۱۷۵ هزار و ۶۴۷ کلنی زنبور عسل سنتی و مدرن در استان وجود  دارد که تعداد ۱۷۵ هزار و ۴۴۲ هزار کلنی مدرن و ۲۰۴ کلنی سنتی می باشد، هم اکنون  ۷۵۹ بهره بردار در زمینه تولید عسل در استان فعالیت دارند .

 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: همچنین  از این میزان  کلنی زنبور عسل در استان  ۹۱کیلوگرم ژل رویال، ۵هزار و ۲۳۹ کیلو گرم گرده گل ، ۵۱هزارو ۵۴۷کیلو گرم موم و یک هزار و ۱۲۷ کیلوگرم بره موم تولید شده است.

وی به خواص درمانی عسل اشاره کرد و اظهار داشت: جلوگیری از عفونت در معده و روده ، خون سازی ، برطرف کننده یبوست و مسکن، رفع خستگی ، افزایش کلسیم خون از مهمترین مزایای عسل است.

شاپورزاده خاطر نشان کرد: به منظور افزایش درآمد زنبورداران، توجه ویژه به سایر تولیدات زنبور ژل و گرده از مهمترین اقدامات این معاونت بوده که آموزش زنبور داران در تولید این گونه محصولات در کنار عسل نیز از دیگر اقدامات در دست اجرا است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول