اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

137 پروژه عمرانی و اشتغال در غرب کشور در دست اجراست

راهبر منطقه غرب بنیاد علوی گفت: ۱۳۷ پروژه عمرانی و اشتغال در غرب کشور با اعتبار ۱۴۵ میلیارد تومان جاری و در حال اجرا است.

137 پروژه عمرانی و اشتغال در غرب کشور در دست اجراست

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، صبح امروز با حضور راهبر منطقه غرب بنیاد علوی در جلسه هم اندیشی و هم افزایی نهاده‍ای آبادانی و پیشرفت مناطق غرب کشور با محوریت تبادل دانش، تجربه، تخصص و افزایش انگیزه و نشاط در شهرستان هلیلان برگزار شد.

در این راستا رضا ولی‌بیگی راهبر منطقه غرب بنیاد علوی گفت: نشست یک روزه‌ای که امروز خدمت مسئولین نهادهای آبادانی و پیشرفت به همراه تیم‌های تخصصی این نهادها با هدف افزایش همکاری‌ها، هم‌افزایی، تبادل تجربه، دانش و تخصص، افزایش انگیزه و نشاط برگزار شد.

وی افزود: ۱۳۷ پروژه عمرانی و اشتغال در غرب کشور با اعتبار ۱۴۵ میلیارد تومانی جاری و در حال اجرا است که افزون بر این ۶۱ میلیارد تومان هم اعتبار برای تسهیلات اشتغال‌زایی قرض‌الحسنه پیش‌بینی شده است.

راهبر منطقه غرب بنیاد علوی گفت: بنیاد مستضعفان در غرب کشور در دو منطقه کرمانشاه (سرپل‌ذهاب و فیروزآباد) دو شهرستان ایلام( هلیلان و ملکشاهی) و شهرستان سرو آباد کردستان مشغول خدمت رسانی است و در هر نهاد آبادانی هفت نفر تیم تخصصی در حوزه‌های عمران، فرهنگ، اقتصاد و معیشت و سلامت و طب در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: جغرافیای هدف ۵۷۵ روستا جامعه هدف ما است که جمعیت آنها ۱۴۰ هزار نفر است و در همه روستاها کانون تشکیل شده است و امین بنیاد علوی به عنوان نماینده کانون و رابط روستا یا محله مشغول پیگیری امور است.

ولی‌بیگی افزود: هر چهار- پنج روستا یا محله یک سفیر آبادانی و پیشرفت مشغول آموزش، هدایت و راهبری کانون و امین‌ها است. 

وی با اشاره به فعالیت سفیران در نهادهای آبادانی و پیشرفت گفت: در تیم فعلی ما ۲۴ نفر سفیر آبادانی و پیشرفت مشغول به فعالیت هستند.

راهبر منطقه غرب بنیاد علوی تصریح کرد: مناطق غرب کشور به خاطر قرابت‌های مسائل فرهنگی، هویتی و اجتماعی در صورت تبادل تجربه و دانش، مسائل موجود و مبتلا ‌به بهتر تحلیل، مدیریت و راهبری خواهند شد.

وی گفت: هدف نهایی بنیاد مستضعفان تحقق الگوهای جامعه آبادانی و پیشرفت در هر منطقه است که توسط همین نهادهای آبادانی و پیشرفت و به کمک کارشناسان بنیاد علوی برای هر منطقه طراحی و به مرحله اجرا رسیده است.

راهبر منطقه غرب بنیاد علوی ادامه داد: از مهم‌ترین ویژگی‌های الگوی بنیاد جمعیت محوری و مردم پایه بودن است؛ یعنی براساس سرمایه‌های اجتماعی مناطق در حال فعالیت بوده و حمایت و دخالت‌های بنیاد حداقلی است.

وی تصریح کرد: پایه اصلی فعالیت‌ها متکی بر نیروهای مردمی است؛ یعنی مردم یاد می‌گیرند که چگونه مسائل خود را شناسایی و مدیریت کنند و برای هر روستا یا محله توسط خود مردم سند پیشرفت با افق ۵ ساله تدوین شده و مردم با محور قرار دادن این سندها شروع به حرکت به سمت حل مسائل و تحقق اهداف سند پیشرفت خواهند کرد.

راهبر منطقه غرب بنیاد علوی‌ گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده ان‌شاالله ظرف سه تا پنج سال، مناطق طبق فرمایش مقام معظم رهبری از آب و گل درآمده و به اهداف الگوی جامع و آبادانی دست خواهند یافت و پس از آن الگو و مدل‌های آبادانی و پیشرفت اجرا شده و موفق به سایر مناطق کشور تعمیم پیدا خواهند کرد.

گفتنی است؛ نشست یک روزه نهادهای آبادانی و پیشرفت مناطق غرب کشور با تصویب مصوباتی غروب دوشنبه پایان یافت که از جمله مهم‌ترین مصوبات آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: توجه جدی به الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که روح حاکم بر الگوی جامع آبادانی و پیشرفت است، خانواده محور بودن کلیه اقدامات و توجه جدی به این اصل بود.

همچنین؛ سندهای پیشرفت روستاها و محلات توسط خود کانون و امین‌ها تدوین شده و سفیران فقط نقش آموزش و هدایت ایفا کنند، توجه جدی به حرکت‌های جهادی و در دستور کار بودن تقویت و توسعه گروه‌های جهادی و تقویت و ارتقا هیات‌های اندیشه ورز در کلیه بررسی‌ها و طراحی‌ها بود.

انتهای پیام/ 9708

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول