اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

احیای بنگاه‌های اقتصادی راکد/ رتبه سمنان در تسهیلات مشاغل خانگی رضایت‌بخش نیست

سرپرست فرمانداری سمنان گفت: احیای بنگاه‌های اقتصادی راکد شهرستان سمنان به‌طور ویژه در دستور کار است.

احیای بنگاه‌های اقتصادی راکد/ رتبه سمنان در تسهیلات مشاغل خانگی رضایت‌بخش نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، نادر فخری در جلسه کارگروه اشتغال سمنان که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی اصولی اولویت‌های توسعه‌ای و اقتصادی شهرستان سمنان در گام اجرایی قرار گیرد و دستگاه‌های اجرایی با عزم جدی‌تر پای‌کار باشند.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های ارائه شده، عملکرد دستگاه‌های اجرایی در ایجاد اشتغال مطلوب است اما باید با مستندسازی و تلاش مضاعف، این روند به شرایط ایده‌آل برسد.

سرپرست فرمانداری سمنان گفت: دولت در شرایط موجود اولویت‌هایی را در نظر گرفته است که باید با عزم همگانی برای سلامت، امنیت و معیشت مردم عزیزمان اقدام کنیم.

فخری با اشاره به شیوع کرونا و اولویت دولت به‌منظور تأمین سلامت مردم، با قدردانی مردم و تمامی کارکنان بهداشت و درمان در مقابله با کرونا گفت: برای مقابله با کرونا ویروس با انسجام، همدلی و همراهی هوشمندانهٔ مردم گام برداریم.

وی اولویت دوم دولت در شرایط کنونی را معیشت و اقتصاد عنوان کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته در انتخاب شعار سال به این موضوعات اساسی همواره به‌صورت ویژه توجه کرده‌اند.

سرپرست فرمانداری سمنان آمار ارائه شده از سوی دستگاه‌های اجرایی مربوطه در این جلسه را نه‌چندان رضایت‌بخش ارزیابی کرد و گفت: این اعداد و ارقام در شأن مردم شهرستان سمنان نیست و بنابراین در انجام امور، باید طوری کار کنیم که کارکرد ما، هم‌تراز جایگاه مردم فرهیخته شهرستان سمنان باشد.

رویه اعطای تسهیلات مشاغل خانگی اصلاح شود

فخری افزود: رتبه ششم شهرستان سمنان در اعطای تسهیلات مشاغل خانگی به هیچ عنوان رضایت‌بخش نیست و این رویه باید اصلاح شود.

سرپرست فرمانداری سمنان تأکید کرد: احیای بنگاه‌های اقتصادی راکد شهرستان سمنان به‌طور ویژه در دستور کار است و باید اعتماد سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های اشتغال‌آفرین جلب شود.

نادر فخری اظهار کرد: مسؤولان بیش از هر زمان دیگر به اعتماد مردم نیاز دارند و این مهم جزء با کار و تلاش مدیران محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به حضور خود در مسؤولیت سرپرست فرمانداری سمنان گفت: خداوند بزرگ را شاکرم که توفیق خدمت به مردم شهرستان سمنان را نصیبم کرد و در این راستا تمام توان خود را برای گره‌گشایی دغدغه مردم شریف این دیار به کار می‌گیرم.

سرپرست فرمانداری سمنان با دعوت از اصحاب رسانه و خبرنگاران برای حضور در جلسات و پوشش برنامه‌ها گفت: اصحاب رسانه به‌عنوان پل ارتباطی دولت و مردم در جلسات حضور پررنگ داشته باشند تا با شفاف‌سازی، نقاط ضعف و قوت مدیران دستگاه‌های اجرایی را به مردم گزارش دهند و مدیران نیز باید نسبت به اقدام‌های خود به آحاد جامعه پاسخگو باشند.

۵۹ درصد از افراد جویای کار در سمنان فاقد مهارت هستند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سمنان نیز در این جلسه با بیان اینکه ۵۰ درصد از کارجویان استان سمنان از شهروندان شهرستان سمنان هستند، اظهار کرد: از این تعداد ۶۰ درصد مرد هستند.

علی نورانی ادامه داد: ۵۹ درصد از افراد جویای کار در شهرستان سمنان فاقد مهارت هستند و توجه به مهارت برای ایجاد اشتغال پایدار و تسهیل برای اشتغال‌زایی افراد جویای کار به‌طور ویژه در دستور کار باشد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سمنان گفت: مهارت‌آموزی در محیط کار برای دانش‌آموزان از سال‌های گذشته در دستور کار فنی و حرفه‌ای بوده است و این رویه با توجه به شیوع کرونا ویروس در بستر فضای مجازی ادامه یابد.

نورانی با بیان اینکه بیشترین فراوانی افراد جویای کار در استان سمنان ۲۵ تا ۳۴ سال سن دارند، افزود: ۶۳ درصد از به کار گمارده‌شدگان استان سمنان مردان هستند.

انتهای پیام/74007/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول