اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اشتغالزایی برای 5 هزار و 800 نفر در طرح توسعه مشاغل خانگی زنجان

نایب رئیس اتاق تعاون استان زنجان از ایجاد اشتغال برای 5 هزار و ۸۰۰ نفر در استان براساس طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، بر ای استفاده از ظرفیت زندان‌ها برای پیشبرد اهداف عالی خبر داد.

اشتغالزایی برای 5 هزار و 800 نفر در طرح توسعه مشاغل خانگی زنجان

 به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه هم‌اندیشی و تعامل جهاد دانشگاهی استان با اتاق تعاون استان زنجان با حضور رئیس جهاد دانشگاهی استان، کارشناسان مربوطه و اعضای هیأت رئیسه اتاق تعاون استان برگزار شد.

در این نشست مشترک بر لزوم انجام همکاری‌های مشترک بین مجموعه و استفاده از ظرفیت‌های تعاونی‌ها تأکید شد.

رئیس اتاق تعاون استان زنجان در این نشست، بر آمادگی بخش تعاون برای همکاری با دانشگاه‌های استان زنجان و بهره‌گیری از ظرفیت دانشجویان و اساتید تأکید کرد.

نوروز محمدی عنوان کرد: تعاونی‌های مسکن نقش دیرینه در پیشرفت بخش شهرسازی در استان داشته و باید از ظرفیت تعاونی‌های مسکن استفاده حداکثری شود.

وی با تاکید بر وجود دانشگاه‌ها در کنار تعاونی‌ها برای پیشرفت، به ظرفیت بالای جهاددانشگاهی و همچنین سازمان فنی و حرفه‌ای استان برای آموزش اعضای اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی اشاره کرد و به تشریح ظرفیت بالای کمیسیون‌های تخصصی در اتاق تعاون استان و در سطح ملی پرداخت.

رئیس اتاق تعاون استان زنجان با اشاره به اینکه از ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها در بخش تعاونی می‌توان به صورت شایسته استفاده کرد، اظهار داشت: نخبگان و فارغ تحصیلان دانشگاهی می‌توانند در این بخش‌های مولد فعال باشند.

وی با تاکید بر اینکه فعالان عرصه تعاونی با تلاش و جدیت بیشتر می‌توانند بسیاری از سرمایه‌های موجود را شناسایی و در این عرصه به کار ببرند، گفت: توجه به فعالیت تعاونی‌ها در اقتصاد کشور به ویژه در اصل ۴۴ قانون اساسی شایان توجه است.

محمدی ادامه داد: با توجه به اینکه اقتصاد ایران شامل سه بخش خصوصی، تعاونی و دولتی است اگر فضا رقابتی و عرصه فعالیت برای همه بخش‌ها باز باشد بی شک از ظرفیت و توان هریک از این بخش‌ها استفاده می ‌شود.

رئیس اتاق تعاون استان زنجان در ادامه به ارائه خلاصه‌ای از فعالیت‌های این اتاق اشاره کرد و افزود: در ۶ ماهه نخست سال ۹۹ بالغ بر ۶۰۰ پرونده داوری مربوط به شرکت‌های تعاونی و اعضای آنها در مرکز داوری این اتاق مطرح شده است.

وی تصریح کرد: با تلاش و کارشناسی انجام شده این پرونده‌ها به صورت کدخدا منشی حل و فصل شده و آرای صادره به مراجع قضائی ارجاع شده است.

عدم استقبال و آگاهی مردم از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان

نوروزی همچنین از ارائه پیشنهاداتی از سوی این اتاق برای توسعه این بخش و کاهش مراجعات به دادگاه‌ها اشاره و از جدیت این اتاق برای صدور کارت بازرگانی در کوتاه‌ترین زمان برای اشخاص حقوقی در راستای کمک به بخش صادرات استان خبر داد.

وی همچنین بر تلاش این اتاق برای ارتقای بخش آموزش به کمک جهاد دانشگاهی تاکید کرد.

نائب رئیس اتاق تعاون زنجان نیز در این نشست، از عدم استقبال و آگاهی مردم از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در جامعه سخن گفت و یادآور شد: باید نسبت به اطلاع‌رسانی درباره این ظرفیت‌ها اقدام شود تا بهتر بتوانیم از آنها استفاده کنیم.

مجید محمدی در ادامه ضمن تاکید بر علمی کردن بدنه تعاون و ظرفیت بالای دانشگاه‌های علمی و کاربردی که می‌تواند حلقه اتصال بین صنعت و فناوری باشد، خاطرنشان کرد: بخش تعاون دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است.

نائب رئیس اتاق تعاون زنجان تصریح کرد: با توجه به اینکه بیش از ۸۵ درصد از تعاونی‌ها در بخش حمل و نقل و کشاورزی در سطح کشور فعالیت می‌کنند، از همین رو برای علمی کردن این بخش‌ها باید از ظرفیت جهاد دانشگاهی، سازمان فنی و حرفه‌ای و سایر مراکز استفاده شود.

وی با اشاره به وضعیت کشور در دوران شیوع ویروس کرونا و نقش پر رنگ فناوری در این برهه از زمان، بر ایجاد حلقه اتصال بین صنعت و دانشگاه تاکید کرد.

راه‌اندازی کلینیک عارضه یابی در استان

نائب رئیس اتاق تعاون استان زنجان پیشنهاداتی برای راه‌اندازی کلینیک عارضه یابی در استان برای بالا بردن ظرفیت تولید ارائه کرد و همچنین ضمن اشاره به توافق‌نامه همکاری بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی برای ایجاد اشتغال برای پنج هزار و ۸۰۰ نفر در استان زنجان براساس طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، بر استفاده از ظرفیت زندان‌ها برای پیشبرد اهداف عالی اشاره کرد.

در ادامه این نشست، دبیر اتاق تعاون با ارائه توضیحاتی مختصر در خصوص فعالیت‌های اتاق در زمینه‌های مرکز داوری، کارت بازرگانی و تغییرات پرداخته و بر آمادگی این اتاق برای استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی برای آموزش شرکت‌های تعاونی استان تاکید کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی نیز در این نشست از سابقه آموزشی جهاد دانشگاهی به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها سخن گفت و در ادامه به ارائه توضیحاتی در خصوص ساختار اداری و سازمانی این دانشگاه پرداخت.

کامران جعفری با تاکید بر اینکه رسالت اصلی این مجموعه انجام فعالیت‌ها به نحو احسن بوده، تاکید کرد: سود حاصله از عملکرد دانشگاه بیشتر در زمینه انجام فعالیت‌های پژوهشی است و معاونت‌ها در این مجموعه به صورت بلند مدت همانند پذیرش دانشجو و کوتاه مدت همانند برگزاری دوره‌های آموزشی است.

نمونه برداری خاک‌های سرب و روی در استان

وی با اشاره به نمونه برداری خاک‌های سرب و روی در استان، فعالیت‌های R&D در زمینه گوشت، نانو حسگرهای شیمیایی و ICT، این اقدامات را نمونه‌ای از پایش‌های پژوهشی انجام شده در این مجموعه نام برد و با بیان اینکه همه پایش‌ها تا مرحله نیمه صنعتی پیش می‌روند و برای مرحله اجرا، باید به دنبال سرمایه گذار یا برون سپاری باشیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان در ادامه با اشاره به نظرسنجی صورت گرفته در زمینه انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، تورم و طلاق و ارسال نتایج آن به مراجع ذی‌ربط، این اقدامات را نمونه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی اعلام و عنوان کرد: این مجموعه در قالب پارک فعالیت می‌کند و از همه تعاونی‌های خلاق برای فعالیت و بهره گیری از مشوق‌های مالیاتی دعوت به همکاری شده است.

جعفری ضمن اشاره به توافق‌نامه همکاری بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی برای ایجاد مشاغل خانگی، به آموزش‌های عمومی به کارجویان و واگذاری کار به آنها خبر داد.

مدیر سازمان اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی نیز در این نشست، بر لزوم ایجاد کلینیک عارضه یابی در استان برای جلوگیری از اتلاف هزینه‌ها اشاره و بر حمایت از تعاونی‌های نوآور و خلاق در حوزه IT و ICT تاکید کرد.

رئیس مرکز آموزش علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی نیز در سخنان خود با اشاره به اساسنامه این مرکز، تصریح کرد: این مرکز دانشگاه نسل سوم است که مهارت را به دانش گره می‌زند و جهاد دانشگاهی از فضا و ظرفیت‌های بالایی برای رسیدن به اهداف پیش‌بینی شده برخوردار است.
انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول