اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رژیم صهیونیستی فرودگاه بین‌المللی قدس را به شهرک‌ صهیونیستی تبدیل می‌کند

رژیم صهیونیستی تصمیم دارد با ساخت نُه هزار واحد صهیونیست‌نشین در شمال قدس، فرودگاه قدیمی قدس اشغالی را به شهرک‌ صهیونیست‌نشین تبدیل کند.

رژیم صهیونیستی فرودگاه بین‌المللی قدس را به شهرک‌ صهیونیستی تبدیل می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «خلیل تفکچی» مدیر اداره نقشه‌برداری در انجمن مطالعات عربی گفت که رژیم صهیونیستی برای ایجاد شهرک جدید که بیشتر اراضی آن در فرودگاه قدس واقع شده است، تلاش می‌کند.

تفکچی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی تصریح کرد که فرودگاه قدیمی قدس یا همان «فرودگاه قلندیا» تا پیش از اشغال قدس در سال ۱۹۶۷، مورد استفاده قرار می‌گرفت و پس از آن اسرائیل برای پروازهای داخلی از آن استفاده می‌کرد تا اینکه در سال ۲۰۰۰ این فرودگاه به طور کامل بسته شد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز یکشنبه از موافقت اولیه کمیته برنامه‌ریزی و ساخت‌وساز قدس با احداث نُه هزار واحد صهیونیست‌نشین در منطقه قلندیا واقع در شمال قدس اشغالی خبر دادند.

بنابراین گزارش، رژیم صهیونیستی در صدد آن است تا پیش از پایان ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اواخر ژانویه، اجرای این طرح را آغاز کند.

تفکچی همچنین گفت که این طرح هنوز به تصویب نهایی نرسیده است و بایستی کمیته برنامه‌ریزی و ساخت‌وساز قدس موافقت نهایی خود با این طرح را اعلام و سپس خبر آن را در رسانه‌ها جهت دریافت اعتراضات و پس از آن نیز آگهی مناقصه ساخت‌وساز برای احداث این شهرک را منتشر کند.

وی افزود که سخن درباره احداث یک شهرک بزرگ است که بخشی جدایی‌ناپذیر از طرح قدس بزرگ می‌باشد.

فرودگاه بین‌المللی قدس در سال ۱۹۲۰ احداث شد و پس از آن انگلیس در سال ۱۹۲۴ در دوره قیمومیت فلسطین از آن استفاده می‌کرد تا اینکه در سال ۱۹۳۶ این فرودگاه برای تمامی پروازها مورد استفاده قرار گرفت.

این فرودگاه دارای باند فرود، برج کنترل و سالن ویژه مسافران ورودی و خروجی بود اما رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۰ به طور کامل این فرودگاه را تعطیل کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول